۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۱۷
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 84650932
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جریمه سه هزار میلیارد ریالی اصناف متخلف استان سمنان طی ۶۴ هزار بازرسی

سمنان- ایرنا- معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: طی بیش از ۶۴ هزار مورد بازرسی، واحدهای صنفی متخلف استان در یکسال گذشته سه هزار میلیارد ریالی جریمه شدند.

به گزارش ایرنا، مهدی یحیایی روز دوشنبه به رسانه ها ابراز داشت: به منظور رصد وضعیت بازار کالا و خدمات و به ویژه کالاهای اولویت دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان سمنان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی رویه قیمت ها از بهمن ۹۹ تاکنون در حدود ۶۴ هزار و ۸۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان در قالب طرح های مختلف انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در این بازرسی ها که توسط کارشناسان نظارت و بازرسی، بازرسان و ناظران افتخاری سازمان صنعت ، معدن و تجارت به صورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه و در قالب گشت های مشترک با دستگاه های ذیربط انجام شد تعداد ۶۴۴۵ مورد تخلف کشف شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: در این مدت و طی بازرسی ها ۵۶۸۹ مورد پرونده تخلف گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه ، عدم ارائه فاکتور ، عرضه کالای قاچاق تشکیل شد.

یحیایی اظهار داشت: این تعداد پرونده تخلف به ارزش ریالی سه هزارو ۴۴۰میلیارد ریال ثبت وجهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

استان سمنان حدود ۳۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha