مرحله نخست طرح توسعه‌ای اتاق تمیز شرکت داروسازی ثامن به بهره‌برداری رسید

مشهد- ایرنا- مرحله نخست طرح توسعه‌ اتاق‌های تمیز خط تولید شرکت داروسازی ثامن در آیینی با حضور قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی و با هزینه هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی روز دوشنبه در این آیین گفت: آستان قدس رضوی از ساخت شهرک‌های تخصصی از جمله پردیس سلامت حمایت می‌کند.

مالک رحمتی، یکی از سیاستهای آستان قدس رضوی را حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: همه کارهایی که در این آستان انجام می‌شود در همین راستا است و یکی از اولویت‌های اساسی در این حوزه عدم وابستگی به کشورهای خارجی است و امروز این طرح توسعه در شرکت داروسازی ثامن کاملا با تکیه بر دانش درونی و استفاده از متخصصان و ابزارهای داخلی انجام شد.

وی اظهار داشت: با بهره برداری از این طرح توسعه ۳۰ درصد به ظرفیت تولید سرم این شرکت افزوده شده و همه کسانی که در کار مشارکت داشتند کار جهادی و با کیفیتی اثربخش انجام دادند که شایسته قدردانی هستند.

رحمتی ادامه داد: در سیاستهای آستان قدس برای زمین ها، چیزی به نام خام فروشی نداریم و به دنبال بهره‌وری هستیم و زمینه را برای مشارکت بخش خصوصی فراهم می‌کنیم.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به تحریم های اعمال شده از سوی دشمنان، گفت: کسانی ادعای حقوق بشر دارند که در عمل حتی از دادن دارو به ما مضایقه می‌کنند و در همین واکسن کرونا تا زمانی که واکسن نداشتیم، دیگر کشورها به ما واکسن نمی‌دادند اما وقتی واکسن ساختیم همه برای دادن واکسن اعلام آمادگی کردند که در زمینه تولید دارو نیز همین رفتار دنیال می شود.

برای راه اندازی و تجهیز مرحله نخست طرح توسعه اتاق تمیز شرکت داروسازی ثامن ۲ دستگاه اتوکلاو، ۱۲ دستگاه هواساز، یک سامانه کامل آب مقطرگیری، سه دستگاه چیلر هواخنک، ۹ سامانه مانیتورینگ سالن های مختلف، اتومات کردن سامانه پاپینگ ساخت محلول، یک دستگاه تولید بطری روملاگ، و یک دستگاه پلومات برای تولید کیسه به کار گرفته شده است.

شرکت داروسازی ثامن مشهد از شرکتهای زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی است که در سال ۱۳۶۳ تاسیس و عملیات اجرایی ساخت آن از سال ۱۳۶۵ آغاز شد و نخستین خط تولیدی آن در سال ۱۳۷۱ به بهره برداری رسید.

این شرکت در زمینه تولید محلول های استریل تزریقی و شستشو، دیالیز صفاقی و خونی، فرآورده های بیوتکنولوژی و دیگر فرآورده‌های طبی فعالیت می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha