۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۵۷
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 84651071
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰ خیر شهرستان انزلی تجلیل شدند

۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۵۷
کد خبر: 84651071
۵۰ خیر شهرستان انزلی تجلیل شدند

انزلی – ایرنا – با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، ۵۰ خیر شهرستان انزلی در حوزه کمک های مردمی امروز دوشنبه طی مراسمی تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مراسم امروز در مجموع اداره کل بنادر و دریانوردی برگزار شد که طی آن ۵۰ خیر که در حوزه کمک های مردمی ، بسته های معیشتی در زمینه های اکرام ایتام و طرح های محسنین با کمیته  امداد امام خمینی همکاری داشتند تقدیر شدند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان گیلان از فعالیت ۱۲۰ موسسه رسمی و دارای مجوز شناسایی شده در این استان خبر داد و افزود: بدنبال آن هستیم که تا پایان امسال ۶۰ موسسه را در دبیرخانه زکات کشور ثبت نام کنیم تا در ارائه خدمات به نیازمندان جامعه همگرایی صورت گیرد .

حسین جهانگیری در حاشیه مراسم امروز تجلیل از خیرین و نیکوکاران برتر شهرستان انزلی اظهار داشت: کمیته امداد کشور به عنوان دبیرخانه زکات در نظر دارد بخشی طراحی کند تا خیریه ها و موسسات تجمیع شوند .

وی با اشاره به اینکه ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات امداد هستند، تصریح کرد : استان گیلان ۲۳۰ هزار خیر در بخش صدقات دارد و در بخش اکرام ایتام و محسنین نیز ۴۳ هزار خیر ثبت نام شده دارد که ۳۳ هزار نفر از این تعداد فعال هستند و به  ۱۳ هزار یتیم کمک می کنند.

جهانگیری یاد آوری کرد : حدود ۱۲۷ هزار خانوار در استان گیلان تحت پوشش خدمات کمیته امداد هستند و تامین اعتبار کمیته امداد بخشی از طریق منابع دولتی ، بخشی دیگر از عنایات رهبری و بخشی از منابع مردمی تامین می شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان گیلان بااشاره به اینکه کمیته امداد با اجرای طرح‌های نوین به دنبال کاهش هدر رفت سرمایه است ، گفت : با اجرای این طرح فضای تبادل اطلاعات و کمک‌ها در قالب نرم‌افزار در بستر الکترونیک فراهم می شود و با پرداخت غیرحضوری از استهلاک پول ملی ، آلودگی جلوگیری شده و فرآیند پرداخت تا رسیدن به دست نیازمندان شفاف سازی خواهد شد .

وی عنوان کرد در حال حاضر بیش از سه هزار نفر به عنوان بیمار و زمین‌گیر ، ۵۰۰ نوعروس و بیش از هشت هزار فاقد مسکن، ۱۳ هزار یتیم تحت پوشش خدمات کمیته امداد گیلان هستند.

 جهانگیری با بیان اینکه شبکه‌های مردمی می‌تواند کمک حال کمیته امداد باشد افزود: تلاش داریم اقدامات خداپسندانه و خیر را از مسیر شبکه های مردمی در جامعه گسترش دهیم و لذا در چهار حوزه زمینه حضور شبکه‌های مردمی فراهم شده است که شامل اکرام ایتام ( ۱۳ هزار نفر در استان تحت پوشش هستند و بالغ بر ۴۰ هزار نفر در این حوزه کمک می‌کنند)، صدقات مردمی ،زکات که با توجه به فعالیت دبیرخانه زکات کشور به نفع نیازمندان در این زمینه تاکنون ۲۶۰ مرکز نیکوکاری در استان گیلان تاسیس شده است .

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان گیلان گفت: ۳ جشن ملی و مذهبی بزرگ داریم که شامل جشن نیکوکاری در اسفندماه برگزار می‌شود، جشن رمضان و جشن عاطفه ها در زمان بازگشایی مدارس با حضور مردمی انجام می‌شود.

۵۰ خیر شهرستان انزلی تجلیل شدند

درآمد ۱۶ میلیارد ریال کمیته امداد انزلی در بخش اکرام و ایتام

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این مراسم در آمد حاصل از اکرام و ایتام در شهرستان بندرانزلی را طی ۱۰ ماه گذشته ۱۶ میلیارد و ۵۶۲ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: در این شهرستان ۸۷ فرزند یتیم ، ۲۰۳ نفر در بخش محسنین دارد که سرانه دریافتی فرزندان ایتام ۹ میلیون و ۱۴۰ هزار و ۲۳۵ ریال و سرانه درآمد فرزندان محسنین چهار میلیون و ۹۴۱ هزار و ۷۷۹ ریال است.

واحد موحدی فر خاطر نشان کرد : طی ۱۰ ماه گذشته در آمد حاصل از صدقات شهرستان بندرانزلی ۹ میلیارد و ۱۲۱ میلیون و ۴۰۹ هزار و ۴۱۵ ریال ، درآمد حاصل از زکات ۲۲ میلیارد و ۷۸۹ میلیون و ۸۵۵ هزار ریال ودرآمد کمک های مبتنی بر نیاز ۳۲ میلیارد و ۵ میلیون و ۸۹۷ هزار و ۷۳۳ ریال بود . همچنین طی این مدت ۹۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در ماه های رمضان و محرم توزیع شد و ۵۸ هزار و ۶۷۹ پرس به ارزش ۱۱ میلیارد و ۷۳۵ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال نیز غذای گرم توزیع شده است.

شهرستان بندرانزلی ۸۶۱ صندوق صدقات بزرگ ، ۶۴۴ صندوق متوسط و ۱۱ هزار ۲۵۹ عدد صنادیق کوچک در بخش خیرین خانگی دارد .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha