۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۲۰:۵۴
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84651426
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شورای شهر بجنورد با خرید ۷ دستگاه اتوبوس موافقت کرد

بجنورد - ایرنا - عضو شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: اعضای این شورا با خرید هفت دستگاه اتوبوس موافقت کردند و امید است با این ناوگان جدید بخشی از مشکلات حمل و نقل عمومی شهر کاهش یابد.

«یوسف مغروری» روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باتوجه به موافقت هیات مدیره اتحادیه اتوبوسرانی های شهری کشور هفت دستگاه اتوبوس با شرایط ویژه در اختیار شهرداری بجنورد قرار می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در این طرح ۲۰ درصد قیمت نهایی اتوبوس ها از طرف شهرداری بجنورد پرداخت خواهد شد و مابقی از طرف اتحادیه اتوبوسرانی تامین می شود.

عضو شورای اسلامی شهر گفت: اکنون قریب به اتفاق ناوگان اتوبوسی شهر بجنورد فرسوده است و نیاز به بازسازی دارد به طوری که ۷۰ دستگاه اتوبوس در شهر بجنورد برای جابه جایی شهروندان به کار گرفته می شود که تمام این ناوگان به سن فرسودگی رسیده و نیاز به نوسازی دارد.

مغروری اظهار داشت: اکنون تمام ناوگان اتوبوسی در مرکز استان بالای ۱۰ سال عمر دارد و برخی به سن ۱۵ سال هم رسیده است ضمن اینکه اتوبوس های شهرداری در ۱۳ خط به شهروندان بجنورد خدمات ارایه می دهند.

وی با اشاره به اینکه در خدمت رسانی به شهروندان با کمبود اتوبوس مواجه هستیم، گفت: برای رسیدن به وضعیت مطلوب، باید شمار ناوگان به ۹۰ دستگاه افزایش یابد و ۲۵ تا ۳۰ دستگاه دیگر تامین شود، قیمت هر دستگاه اتوبوس ۳۶ میلیارد ریال است و براین اساس برای هفت دستگاه اتوبوس ۵۱ میلیارد ریال و با محاسبه مالیات برارزش افزوده، ۷۴ میلیارد ریال واریز می شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بجنورد  گفت: طبق مصوبه این کمیسیون و موافقت اعضا ۴۴ میلیارد ریال از محل ذخیره پارکینگ و ۳۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی پرداخت خواهد شد. 

بجنورد، مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد و روزانه ۳۵ تا ۴۰ هزار مسافر (قبل از شیوع ویروس کرونا) با ناوگان اتوبوسی شهر  جابه جا می شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha