وضعیت ۱۶۵ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در فارس وخیم اعلام شد
عکس آرشیوی

شیراز-ایرنا- هزار و ۲۸۸ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم بیماری کرونا اکنون دربیمارستان های استان فارس بستری هستند که حال ۱۶۵ نفر وخیم اعلام شده و در بخش مراقبت های ویژه به سرمی برند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز سه شنبه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته  ۲۶۹ بیمار جدید بستری شدند که از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۲میلیون و ۱۵ هزار و ۲۵۷ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان انجام شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۵۸۵ هزار و ۸۰۹ بیمار مثبت شناسایی شده است.

همچنین از مجموع آزمایش های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۶۸۰ هزار و ۴۴۸ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۴۹۶ هزار و ۱۶۹ مورد بیمارمثبت قطعی شناسایی شده و  از ابتدای آغاز طرح سردار شهید قاسم سلیمانی تاکنون ۳۳۴ هزار و ۸۰۹ مورد آزمایش سریع انجام شده و ۸۹ هزار و ۶۰۴ بیمار مثبت شناسایی شده است.

طی  ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ مورد جدید فوتی بیماری کووید ۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از بیماری کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و ۶۱۸ نفر رسیده است.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۵۶ هزار و ۸۲۱  مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص  و یا از قرنطینه خانگی خارج شده اند.

تاکنون در استان فارس  هفت میلیون و ۶۹۸ هزار و ۹۴۲  نفرواکسن زده اند که از این تعداد سه میلیون و ۳۲۸ هزار و ۴۸۹  نفر دُز نوبت اول زده اند، سه میلیون و ۳۶ هزار و ۷۹۰ نفر دُز دوم و یک میلیون و ۳۳۳ هزار و ۶۶۳ دُز سوم را تزریق کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha