اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به جهاد تبیین نیاز دارد

تهران- ایرنا- معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور گفت: اجرای کامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که بر اساس نظام تعلیم و تربیت اسلامی تدوین شده است،‌ به جهاد تبیین نیاز دارد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، وحید آرایی در نشست دانشگاه فرهنگیان کشور که به منظور افتتاحیه اندیشکده تربیتی بسیج اساتید آن دانشگاه برگزار شد، افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با گذشت بیش از ۱۰ سال از ابلاغ، درصد اندکی از آن اجرایی شده است.

وی با تاکید بر ضرورت تدوین برنامه عملیاتی و ساختار مناسب برای اجرای سند تحول خاطرنشان کرد: اجرای کامل ۶ زیرنظام این سند یعنی؛ برنامه درسی، تربیت معلم و تامین منابع انسانی، راهبری و مدیریت مالی، تامین فضا و تجهیزات، پژوهش و ارزشیابی باید برای همه سطوح آموزش و پرورش به ویژه مدیران و معلمان تبیین شود.  

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور درباره چالش ­های موجود سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار داشت: تاخیر چند ساله در تهیه زیرنظام های سند، کلی بودن متن زیرنظام ها، فقدان تهیه سازوکار همکاری سایر دستگاه ها و تبیین نشدن صحیح سند از جمله مشکلات موجود در اجرای سند است.

مسوول اندیشگاه سیاست پژوهی و راهبردنگاری سازمان بسیج اساتید کشور بر جهاد علمی مساله محور و نقش اندیشکده های نهضت استادی بسیج در این زمینه تاکید کرد و گفت: اندیشکده ها باید با تولید بسته سیاستی به حکمرانان در سیاستگذاری نظام مسایل کشور کمک کنند.  

آرایی ادامه داد: اندیشکده تربیتی بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان با تبیین درست و ارایه راهکارهای عملیاتی باید به طور جدی به اجرای سند تحول کمک کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha