۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ۷:۵۲
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 84652319
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رشد ۲۴ درصدی جمع‌آوری زکات در خراسان جنوبی

۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ۷:۵۲
کد خبر: 84652319
رشد ۲۴ درصدی جمع‌آوری زکات در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال هفت میلیارد و ۹۲۳ میلیون تومان زکات در این استان جمع‌آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد رشد داشته است.

محمد عرب روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این زکوات شامل زکات واجب، مستحبی، فطریه و کفاره توسط کمیته امداد و مراکز نیکوکاری برای کمک به نیازمندان جمع‌آوری شده است.

وی اظهار داشت: از این میزان چهار میلیارد و ۴۵۷ میلیون تومان زکات نقدی و بیش از سه میلیارد و ۴۶۵ میلیون تومان به‌صورت غیرنقدی به این نهاد اهدا شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: امسال کشاورزان و دامداران به‌ویژه مودیان زکات بیش از چهار میلیارد و ۳۲۸میلیون تومان زکات مالی و مستحبی را به کمیته امداد برای پرداخت به مددجویان و نیازمندان اهدا کردند.

وی افزود: مردم مومن و متدین استان نیز از ابتدای امسال سه میلیارد و ۵۹۵ میلیون تومان فطریه، کفاره و رد مظالم به این نهاد اهدا کردند.

عرب بیان کرد: زکات جمع‌آوری شده در سرفصل‌های درمان، مسکن، معیشت، فرهنگی، تحصیلی و موردی برای نیازمندان و مددجویان زیر پوشش این نهاد هزینه شده است.

وی همچنین گفت: در حال حاضر ۳۳ هزار و ۲۱۹ نفر حامی از فرزندان ایتام و محسنین زیر پوشش این نهاد حمایت مادی و معنوی انجام می‌دهند که بیشترین حامیان داخل استان هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی افزود: حامیان در ۱۰ ماه امسال بیش از ۳۶ میلیارد و ۱۵۴ میلیون تومان به حساب فرزندان معنوی خود در این استان واریز کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است.

وی میانگین سرانه واریزی حامیان را ۱۰۹ هزار تومان عنوان کرد و گفت: ۱۹ میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان توسط حامیان اکرام ایتام و ۱۶ میلیارد و ۴۲۴ میلیون تومان توسط حامیان محسنین به حساب فرزندان آنان واریز شده است.

عرب با اشاره به اینکه ۹۷ درصد کمک‌های حامیان در سال جاری نقدی بوده است افزود: ۳۰ درصد سهم کل درآمدهای استان در ۱۰ ماه امسال را درآمدهای طرح اکرام ایتام و محسنین به خود اختصاص داده است.

وی تعداد فرزندان ایتام و محسنین در استان خراسان جنوبی را ۸ هزار و ۷۸۸ فرزند ذکر کرد و گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۳۴۷ نفر یتیم و ۶ هزار و ۴۴۱ فرزند طرح محسنین هستند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی اظهار داشت: طرح محسنین فرزندان خانواده‌های زیر پوشش که دارای سرپرست، ولی پدر یا مادر از کارافتاده یا دچار بیماری هستند را مشمول می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha