۲۶۲ طرح اشتغالزا در خراسان شمالی تسهیلات می‌گیرند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان شمالی گفت: ۲۶۲ طرح اشتغالزا برای دریافت هفت هزار و ۳۱۸ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ به بانک های عامل معرفی شدند.

مجید درخشانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این میزان طرح؛ ۱۶ طرح پارک علم و فناوری برای دریافت ۵۷۶ میلیارد ریال، ۱۶۳ طرح کشاورزی برای دریافت پنج هزار و ۹۹۴ میلیارد ریال، ۱۱ طرح صنعتی برای دریافت ۳۶۷ میلیارد ریال، ۵۳ طرح راهداری و حمل و نقل جاده ای برای دریافت ۱۷۰ میلیارد ریال، ۱۸ طرح گردشگری برای دریافت ۲۰۴ میلیارد ریال و یک طرح در حوزه ارتباطات و فناوری برای دریافت هفت میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شدند.

به گفته وی؛ فعالیت این تعداد از طرح ها موجب اشتغالزایی یکهزار و ۲۶۳ نفر در خراسان شمالی می شود.

درخشانی خاطرنشان کرد: این میزان از تسهیلات پس از بررسی و کار کارشناسی توسط کمیته اشتغال به بانک های عامل معرفی شدند و سهم بانک های صنعت و معدن، کشاورزی، توسعه تعاون و کارآفرینی امید بیش از سایر بانک ها است.

بر اساس تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد با تاکید بر اشتغال جوانان، دانش آموختگان دانشگاهی، زنان و اشتغال حمایتی به دولت اجازه داده می‌شود ۱۰۰ درصد منابع حاصله از مابه التفاوت قیمت حامل‌های انرژی را به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و منابع حاصله را به شکل وجوه اداره شده و یارانه سود و ترکیب با منابع صندوق توسعه ملی و تسهیلات بانکی در جهت حمایت از طرح‌های تولید، اشتغال و آموزش و کمک به کارورزی جوانان دانش آموخته دانشگاهی پرداخت کند.

در لایحه بودجه سال جاری کل کشور مجموع بودجه عمرانی خراسان شمالی حدود ۹۳۰ میلیارد تومان مصوب شده است و بر اساس آمار میزان اعتبار عمرانی استان در لایحه بودجه سال جاری ( ۱۴۰۰ ) نسبت به سال گذشته (۹۹) حدود ۱۶ درصد افزایش نشان می دهد به گونه ای که در مجموع ۱۲۹ میلیارد تومان به بودجه عمرانی استان سال ۱۴۰۰ افزوده شد.

استان خراسان شمالی از استان های شمالشرق کشور محسوب می شود که ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و در ۲۴ شهر و حدود یک هزار روستا سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha