۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۰۹
کد خبرنگار: 1181
کد خبر: 84652711
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۸ کوره تولید زغال بلوط در اندیکا تخریب شد

۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۰۹
کد خبر: 84652711
۱۸ کوره تولید زغال بلوط در اندیکا تخریب شد
عکس از آرشیو

اهواز - ایرنا - سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اندیکا گفت: ۱۸ باب کوره زمینی غیرمجاز تولید زغال بلوط در منطقه حفاظت شده شیمبار این شهرستان کشف و هشت نفر متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان احمد طهماسبی شاه منصوری، افزود: این کوره‌های غیرمجاز تولید زغال بلوط روز دوشنبه ۲۵ بهمن، در گشت و کنترل محیط بانان منطقه حفاظت شده شیمبار کشف شد.

وی گفت: جلوگیری از هرگونه تخریب در محیط طبیعی منطقه اعم از قطع درختان، تهیه زغال، شکار و صید غیر مجاز از اولویت‌های یگان حفاظت محیط زیست بوده و به طور جدی با متخلفان برخورد خواهد شد.

طهماسبی ادامه داد: با توجه به ارزش اکولوژیک درختان بلوط در حفظ آب‌های زیر زمینی، جلوگیری از سیلاب و روان‌آب، استفاده از میوه یا همان بذر بلوط برای جوامع انسانی بومی منطقه و همچنین آشیانه پرندگان و محل زندگی حیات وحش منطقه، عموم مردم باید در حفظ و نگهداری درختان با سخاوت بلوط کوشا باشیم.

وی اضافه کرد: یگان حفاظت منطقه حفاظت شده شیمبار اندیکا در راستای پیشگیری و بررسی هرگونه تخریب در این منطقه به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی و پیشگیری از تخلف محیط زیستی در منطقه است.

منطقه حفاظت شده شیمبار با مساحت حدود ۵۰ هزار هکتار، در  شمال شرق خوزستان در شهرستان اندیکا و در منطقه‌ای کوهستانی و پوشیده از جنگل و درختان بلوط قرار گرفته است. 

بخشی از جنگل‌های بلوط زاگرس در این منطقه واقع شده‌اند. همچنین گونه‌های مختلفی از پستانداران از جمله گرگ، خرس قهوه‌ای، پلنگ، گربه وحشی، قوچ وحشی، کل و بز در این منطقه زندگی می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha