برنامه تلویزیونی با محوریت مساجد در مشهد رونمایی شد

مشهد- ایرنا- برنامه تلویزیونی با محوریت مساجد روز چهارشنبه طی مراسمی در مشهد رونمایی شد.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استانهای خراسان در این مراسم گفت: با اینکه مسجد مهم ترین پایگاه در حکومت اسلامی معرفی شده اما سند ملی مساجد هنوز تدوین و تصویب نشده و در حال حاضر یک سند در حد پیش‌نویسی آماده‌ شده که در اختیار شورای‌عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی مهدوی ارفع افزود: مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان، در برنامه جامع خود یک سری اصول شامل اصل محله محوری، مسجد محوری، امام محوری و توجه به هدایت‌گری و ارائه خدمت اجتماعی و توجه به قداست مسجد را به‌عنوان اصول حاکم بر مجموعه برنامه‌های خود مدنظر قرار داده‌ و براساس این‌ اصول راهبردهای کلانی را در نظر گرفته‌ است که در حال حاضر ۲ راهبرد مسجد جامعه آرمانی و تمدن اسلامی مبتنی بر بیانیه گام دوم را طراحی و در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: به‌ دنبال احیای مساجد با کارکرد کلان و موضوع تربیتی با محوریت مساجد در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هستیم که رونمایی از "برنامه تلویزیونی مسجد نشان" به عنوان یک کار تخصصی مسجدی، گامی در راستای الگوسازی مساجد تراز انقلاب اسلامی است.

برنامه تلویزیونی با محوریت مساجد در مشهد رونمایی شد

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان های خراسان گفت: امضای تفاهم‌نامه‌ای با دادگستری استان در زمینه ایجاد شورای حل اختلاف در مساجد ثابت کرده است که مسجد می‌تواند با استفاده از ظرفیت های مردمی جایگزین برخی ساختارهای موجود در نظام اسلامی گردد.

وی افزود: امضای تفاهمنامه‌ای با کمیته امداد استان در راستای محرومیت زدایی با محوریت مساجد از دیگر اقدامات انجام شده در راستای احیای مساجد است که تا کنون با ایجاد حدود ۵۰۰ مرکز نیکوکاری، توانمندسازی و کارآفرینی در مساجد استان خراسان رضوی توانسته‌ایم محرومیت را در استان کاهش دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی ارفع ادامه داد: همچنین با امضا تفاهنامه‌ای با اداره کل اوقاف و امور خیریه در زمینه فرزندآوری و ازدواج آسان برای نو مزدوجین با محوریت مساجد، تاکنون ۵۰ پایگاه ازدواج آسان و فرزندآوری در مساجد استان خراسان رضوی راه اندازی شده است.

وی گفت: قصد داریم در برنامه تلویزیونی "مسجد نشان" که برای اولین بار در کشور تولید شده است، کارآمدی مساجد را نشان دهیم و برنامه های مساجد را احیا و الگو سازی نموده و در شبکه استانی پخش کنیم تا مردم توجه بیشتر به مسجد داشته باشند. 

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان های خراسان افزود: در این راستا مسجد و حسینیه حضرت امام حسین (ع) در مشهد مورد نظر قرار گرفته و در این برنامه فعالیت های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی آن به صورت مستند به تصویر کشیده شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم با ظرفیت مردمی و رسانه‌ای و هم افزایی مسوولان بتوانیم به این مدل‌ها و الگوها بیشتر بپردازیم و با فرهنگ سازی در قالب کارکردهای مساجد این نگاه و گفتمان را توسعه دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha