۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۴۷
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 84652820
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صدور سند تک برگی اراضی ملی استان سمنان به ۸۸ درصد رسید

سمنان- ایرنا- معاون حفاظت و اموراراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: سند تک برگی اراضی ملی در این استان به نام دولت به ۸۸ درصد رسید.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا عبدوس روز چهارشنبه در حاشیه ملاقات مردمی و دیدار چهره به چهره با مردم شهرستان شاهرود در حاشیه دومین «کاروان خدمت» شهرستانی استان سمنان بیان کرد: به منظور جلوگیری از زمین‌خواری و تعرض به انفال و بیت المال، برای هشت میلیون و ۴۲۸ هزار هکتار از اراضی ملی تثبیت و هشت میلیون و۲۱۰ هزار هکتار سند تک‌برگی به نام دولت صادر شد.

عبدوس اظهار داشت: برهمین اساس برای ۹۵۵هزار و ۷۸۸ هکتار از اراضی ملی شهرستان سمنان، ۶۹۲هزار و ۸۱۹ هکتار از اراضی ملی شهرستان میامی، ۳میلیون و ۸۷۸هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان شاهرود و ۱۳۹هزار و ۷۹۵ هکتار از اراضی ملی مهدیشهر، سند تک برگ صادر شد.

وی افزود: با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستانهای استان سمنان ۴۲۳هزار و ۴۲۳ هکتار از اراضی ملی آرادان، یک میلیون ۱۹هزار هکتار از اراضی ملی دامغان، ۸۱۱ هزار۹۲۳ هکتار از اراضی ملی سرخه و ۲۸۸هزار ۷۶۳ هکتار از اراضی ملی گرمسار صاحب سند تک برگی شدند.

معاون حفاظت و اموراراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری اراضی ملی از مهم‌ترین وظایف منابع طبیعی است که با اجرای طرح «کاداستر» مالکیت اراضی دولت تثبیت و نقش بسزایی در راستای توسعه و طرح‌های عمرانی دارد.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اظهار داشت: سند مالکیت ۳۹هزار و ۳۱۰هکتار از اراضی منابع ملی(جنگلی) واقع در حوزه ثبتی گرگان و منطقه حفاظتی شهرستان شاهرود نیز صادر شد.

به گفته عبدوس، دریافت اسناد کاداستر اراضی ملی استان سمنن با هدف شناسایی و برخورد قانونی با متجاوزان اراضی ملی و انفال متعلق به مردم و جلوگیری از زمین‌خواری انجام می شود.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان  از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی منابع طبیعی، مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن های ۱۵۰۴ و سامانه ۱۳۹ به یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان  اطلاع دهند.

کاداستر یا حدنگار نوع نقشه‌برداری است که مرزها و مالکیت قطعات زمین را نشان می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha