۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۵۷
کد خبرنگار: 2254
کد خبر: 84652866
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفیر صربستان در کی‌یف: اوکراین صحنه جنگ روانی غرب است

بلگراد- ایرنا- سفیر صربستان در اوکراین ضمن اشاره به اینکه انتظار نمی رود امروز(چهارشنبه) در اوکراین اتفاقی بیفتد و کارمندان سفارت فعلا در آنجا خواهند ماند، گفت: جنگ روانی و رسانه ای غربی ها مدت ها است که جریان دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه «ب ۹۲» صربستان، «آتسا یوانوویچ» در تماس ویدئویی با رسانه های صربستان افزود: چندین بار گفته شده که درگیری یا تهاجم اتفاق می افتد، تا امروز (چهارشنبه) هیچ اتفاقی نیفتاده و ما انتظار نداریم که چنین شود. اینکه شهروندان اوکراین کشورشان را ترک می کنند، صحت ندارد.

یووانوویچ به تصمیم وزارت امور خارجه صربستان برای توصیه به شهروندان این کشور برای خروج از اوکراین اشاره کرد و گفت که هیچ اطلاعی مبنی بر حضور تعداد زیادی از شهروندان صربستانی در اوکراین هستند در دست نیست. فعلا ما در کی یف می مانیم.

سفیر صربستان در اوکراین اضافه کرد که سفارت وضعیت در این کشور را دنبال می کند و با دیگر دیپلمات ها در تماس است. به جز آمریکا، کانادا و استرالیا که سفارت های خود را جا بجا کرده اند، بقیه  سفارت ها در کی یف هستند.

بنا بر گزارش های رسانه های صربستان؛ «ولادیمیر ماکی» وزیر امور خارجه بلاروس در یک همایش مطبوعاتی امروز(چهارشنبه) وعده داد که تمامی سربازان روسی مستقر در خاک این کشور به عنوان بخشی از مانورهای نظامی بزرگ، پس از پایان برنامه ریزی شده این رزمایش در ۲۰ فوریه (یکم اسفند)، کشور را ترک خواهند کرد.

وی همچنین اشاره کرد که هیچ سرباز و حتی یک قطعه تجهیزات نیروهای روسیه در خاک بلاروس پس از مانور باقی نخواهند ماند.

در این گزارش نیز به اظهارات «ولادیمیر چیژوف» سفیر روسیه در اتحادیه اروپا اشاره شده که هشدارهای آمریکا در مورد حمله احتمالی روسیه به اوکراین در روز چهارشنبه را رد کرد.

وی همچنین گفت تا آنجا که به روسیه مربوط می شود، به شما اطمینان می دهم که هیچ حمله ای در این چهارشنبه، چه در هفته بعد و چه در ماه آینده انجام نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، در حالیکه آمریکا و متحدان غربی‌اش در روزهای اخیر مدعی شده بودند که روسیه روز ۱۶ فوریه (امروز) به اوکراین حمله می کند، نه تنها این هیاهو و جنگ روانی علیه مسکو رنگ واقعیت به خود نگرفت، بلکه روسیه روز گذشته (سه شنبه) بخشی از نیروهایش را از نزدیکی مرز اوکراین خارج کرد.

مسکو بارها اعلام کرده که قصدی برای حمله نظامی به اوکراین ندارد و در صدد دریافت تضمین های امنیتی است که مانع از گسترش سازمان ناتو به مرزهای غربی اش شود.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه روز گذشته (سه شنبه ۲۶ بهمن) در نشست مطبوعاتی مشترک با «اولاف شولتس» صدر اعظم آلمان در کاخ کرملین گفت که روسیه خواهان جنگ نیست و به همین دلیل ایده تضمین های امنیتی را مطرح کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha