۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۴۱
کد خبر: 84652867
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دیپلمات روس: وضعیت مرزهای غربی روسیه ظرف چند هفته به حالت عادی برمی گردد

تهران – ایرنا – سفیر روسیه در ایرلند می گوید وضعیت نیروهای نظامی در مرزهای غربی کشورش طی ۳ تا ۴ هفته آینده به حالت عادی باز می گردد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از رویترز، این سفیر روسیه گفت بیشتر نیروهای روسی که در اطراف اوکراین بودند روز چهارشنبه عقب نشسته اند اما ناتو از روسیه خواست تا ثابت کند درحال عقب نشینی نیروهای خود است.

درحالی سفیر روسیه در ایرلند از بازگشت حالت به وضعیت عادی در مرزهای غربی روسیه طی هفته های آینده خبر می دهد که دیگر همتای وی؛ «ولادیمیر چیژوف»  (Vladimir Chizhov) نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا، احتمال وقوع هرگونه جنگی در مرزهای غربی روسیه با  اوکراین راکه غربی ها به سرکردگی آمریکا بر شیپور جنگ آن می دمند، را رد کرد.

نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا در مصاحبه با شبکه تلویونی «ولت» (WELT) آلمان؛ اطمینان داد نه امروز(چهارشنبه ۱۶ فوریه) ، نه هفته یا هفته های آینده و نه ماه آینده جنگ رخ نخواهد داد.

چیژوف به این شبکه تلویزیونی آلمانی گفت:  اطمینان می دهم که این چهارشنبه هیچ حمله ای درکار نخواهد بود و هیچ تعدی به مرزهای اوکراین نیز طی هفته آینده یا هفته های بعدی و یا ماه آیند رخ نخواهد داد.  امروز  چهارشنبه هیچ جنگی در اروپا آغاز نمی شود.

در همین حال  چیژوف از کشورهای غربی خواست تا موارد و نگرانی های امنیتی مطرح شده از جانب روسیه را جدی بگیرند.
وی دراین باره به شبکه ولت آلمان گفت: چنانچه دغدغه های ما مورد توجه جدی قرار گیرد، روند کاهش تنش روی خواهد داد و این به سود تمام اروپایی ها و  تمامی دیگر کشورها و تمامی جهان  خواهد بود.

در حالیکه آمریکا و متحدان غربی‌اش در روزهای اخیر مدعی شده بودند که روسیه روز ۱۶ فوریه(امروز)به اوکراین حمله می کند، نه تنها این هیاهو و جنگ روانی علیه مسکو رنگ واقعیت به خود نگرفت، بلکه روز گذشته روسیه بخشی از نیروهایش را از نزدیکی مرز اوکراین خارج کرد.

در روزهای اخیر و در ادامه پیش گویی های چند ماه گذشته "منابع آگاه" غربی، ۱۶ و ۱۵ فوریه به عنوان تاریخ آغاز تهاجم روسیه به اوکراین تعیین شده بود تا جائیکه ولودومیر زلنسکی رئیس جمهوری این کشور نیز با اتکا به چنین پیش بینی هایی، این روز را "روز ملی وحدت" اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha