۴۶ هزار خوابگاه دانشجویی متاهلی احداث می‌شود

تهران - ایرنا - معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان گفت: دولت ۴۶ هزار واحد خوابگاه برای دانشجویان متاهل احداث می‌کند.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، هاشم داداش‌پور در آیین افتتاح نخستین خوابگاه متاهلان دانشگاه یزد و خوابگاه دختران "زلیخا کلانکی" پردیس مهریز با ابراز تاسف از اینکه در سال‌های گذشته توجه چندانی به احداث خوابگاه‌های متاهلان در دانشگاه‌های کشور وجود نداشته است؛ افزود: اکنون با کمبود تعداد ۱۵۰۰ واحد خوابگاه خانوادگی در کشور مواجه هستیم.

وی اظهار داشت: دولت جدید در نظر دارد ۴۶ هزار واحد خوابگاه خانوادگی دانشجویی را در کل کشور برای استفاده دانشجویانی بسازد که در حین تحصیل قصد ازدواج دارند.

داداش‌پور در این نشست از مشارکت خیّرین در احداث این خوابگاه‌ها قدردانی و بر ضرورت جذب بیشتر مشارکت خیّرین تاکید کرد و گفت: احداث ۳۶ واحد خوابگاه خانوادگی در دانشگاه یزد از سوی خیرین اتفاق مبارکی است و این حرکت نشان از این دارد بخشی از این ظرفیت خوابگاهی می‌تواند در داخل دانشگاه‌های کشور به دست مجموعه‌ای از افراد خیر و نیک‌اندیش رقم بخورد.

عباس کلانتری خلیل‌آباد سرپرست دانشگاه یزد با معرفی و تشریح جزییات این دو پروژه در خصوص نحوه جذب اعتبارات آن، بیان داشت: برای احداث این پروژه‌ها اعتباری نزدیک به ۳۶۵ میلیارد ریال از محل کمک خیرین هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه محوطه سازی خوابگاه خانوادگی دانشجویان نیز با مساحت ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع از محل اعتبارات دانشگاه در حال تکمیل است، اظهار داشت: از زمان تصدی مسئولیت در دانشگاه یزد تمام تلاش خود و مجموعه دست اندرکار در ساخت این خوابگاه را به کار گرفتیم تا هرچه زودتر این خوابگاه برای استفاده دانشجویان متاهل آماده شود.

در این مراسم، سرای دانشجویی دختران "زلیخا کلانکی" پردیس مهریز دانشگاه یزد، اهدایی نیکوکار جعفر شکیب و فرزندانش به پاسداشت مقام همسر و مادرشان در زمینی به مساحت ۱۵ هزار متربع با زیربنای ۲ هزار و ۷۴۷ مترمربع افتتاح شد. احداث این بنا در دو طبقه و هرطبقه ۲۴ اتاق از آبان‌ماه سال ۱۳۹۹ شروع شد و در آذرماه ۱۴۰۰ با هزینه ۳۰۰ میلیارد ریال به پایان رسید.

همچنین پروژه خوابگاه خانوادگی دانشجویان دانشگاه یزد نیز در زمینی به مساحت ۸ هزار متربع با زیربنای ۲ هزار و ۶۷۳ مترمربع در سه طبقه و هر طبقه ۱۲ واحد به بهره‌برداری رسید. کار احداث این پروژه از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۷ شروع شد و پس از دو سال با هزینه ۶۵۰ میلیارد ریال از محل کمک نیکوکار یزدی، فاطمه رسولیان، به بهره‌برداری رسید.

در پایان این مراسم، کلنگ احداث دو پروژه جدید خوابگاه خانوادگی دانشجویان نیز در دانشگاه یزد با حضور مقامات مسئول بر زمین زده شد. ‌

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha