۴۹ اخطاریه از ۳۲۸ پایش زیست محیطی در خراسان جنوبی صادر شد

بیرجند - ایرنا - معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: در پی ۳۲۸ مورد پایش واحدهای صنعتی، خدماتی و تولیدی این استان در سال جاری ۴۹ اخطاریه زیست محیطی صادر شده است.

فاطمه دعاگویان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۳۲۸ مورد پایش واحدهای صنعتی، خدماتی و تولیدی استان خراسان جنوبی در حوزه‌های مختلف پسماند، پساب و هوا توسط کارشناسان این اداره کل در سال جاری انجام شد که از این بازدید و پایش‌ها ۴۹ مورد منجر به صدور اخطاریه زیست محیطی شده است.

وی گفت: واحدها براساس بازدید و پایش کارشناسی و نمونه‌برداری و سنجش آلاینده‌های خروجی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اظهار داشت: اخطاریه‌های محیط زیست به واحدهای صنعتی به علت رعایت نکردن استانداردهای محیط زیست، آلودگی هوا و پسماند است و واحدهای صنعتی ملزم به رفع آلودگی هستند.

وی گفت: قانونگذار تکلیف کرده واحد صنعتی باید ضوابط و الزامات زیست محیطی را رعایت کند و واحدهای صنعتی موظف به خوداظهاری هستند.

دعاگویان تصریح کرد: واحدهای صنعتی و تولیدی باید به‌صورت فصلی توسط آزمایشگاه‌های معتمد خوداظهاری و نتایج آن به حفاظت محیط زیست اعلام شود.

وی افزود: پس از صدور اخطاریه زیست محیطی توسط این اداره کل مدت زمانی را برای رفع آلودگی مشخص می‌کنیم و اگر در مقطع زمانی مشخص شده آلودگی برطرف نشود برابر دستورالعمل‌های مربوطه واحد در فهرست صنایع آلاینده تبصره یک ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده قرار می‌گیرد و ملزم به پرداخت عوارض سبز به سازمان امور مالیاتی است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: در مورد اخطار صادره به واحدها در صورتی که مشکل رفع نشود، منجر به تشکیل پرونده در دادگاه و پیگیری حقوقی موضوع خواهد شد.

وی از فعالیت سه آزمایشگاه معتمد در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: این آزمایشگاه‌ها سنجش شاخص‌های هوا و فاضلاب و سنجش وضعیت مدیریت پسماندهای عفونی بیمارستان‌ها را در قالب خوداظهاری در پایش انجام می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha