پاسخ استاندار به پنج دغدغه پیش رو در کهگیلویه و بویراحمد

گچساران - ایرنا- نیمه تمام ماندن مصلاها، نازیبایی سیمای ورودی شهرها، شتاب بخشی به ساخت سازه های آبی، غیرساکن بودن برخی مدیران و بازسازی واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده سی سخت از دغدغه های مهم شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی است که راهکارهای خوبی برای رفع این نگرانی ها در نشست ائمه جمعه استان مطرح شد.

از آنجا که سکونت مدیران  به ویژه مسوولان عالی رتبه فرمانداران و بخشداران در هر منطقه نخستین نیاز برای خدمت مطلوب تر است و شهروندان همواره وجود مسوولان پروازی را یک نقیصه بزرگ مطرح می کنند و از مسوولان دولت مردم می خواهند تا مدیرانی منصوب کنند که در کنار آنان سکونت داشته باشند.

آنان اعتقاد دارند تا زمانی که یک مسوول به همراه خانواده خود در یک شهرستان سکونت نداشته  باشد نه می تواند مشکلات مردم را درک کند و به دلیل نیاز به سفرهای مداوم انرژی برای خدمت مطلوب به آنان می دهد.

انتصاب مسوولان پروازی ممنوع

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فرمانداران و بخشداران منصوبی دولت سیزدهم باید در محل خدمت خود مستقر باشند ، گفت: مدیران پروازی قابل قبول نیست.

سید علی احمدزاده اظهار داشت: هیچ فرماندار و بخشدار پروازی در کهگیلویه و بویراحمد منصوب نمی‌شوند و فرمانداران و بخشدارانی که در دولت سیزدهم منصوب می‌شوند باید با خانواده در محل خدمت خود مستقر شوند.

وی بیان کرد: بخشنامه، تکلیف و اجبار می کند که تمام روسای شهرستان‌ها باید در محل خدمت خود سکونت داشته باشد.

ساماندهی ورودی شهرها

سیمای نازیبای ورودی برخی شهرهای  کهگیلویه و بویراحمد که زخمی بر پیکر  صنعت گردشگری این استان چهارفصل است از دیگر مشکلاتی است که همواره باعث گلایه مندی شهروندان شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: برای ساماندهی ورودی شهرهای استان اعتبار در اختیار شهرداری‌ها قرار داده شد اما به منظور پرداخت حقوق کارگران شاغل در این ارگان هزینه شده است.

احمدزاده اضافه کرد: بیشتر شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد ۲ برابر ظرفیت نیرو جذب کرده اند که این امر باعث بروز مشکلاتی شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در طول یکسال گذشته ۷۰۰میلیارد ریال اعتبار به شهرداری یاسوج پرداخت شده اما حتی یک جدول هم رنگ‌آمیزی نشده است.

احمدزاده عنوان کرد:با توجه به این تجربیات شهرداری‌ها اعتبارات ورودی‌ شهرهای استان را از شهرداری‌ها جدا و راه و شهرسازی ساماندهی ورودی شهرها را به عهده می گیرد.

حوزه فرهنگ و مصلاهای نیمه تمام

طولانی شدن طرح های نیمه تمام مصلاهای نماز در برخی شهرهای کهگیلویه و بویراحمد از دیگر دغدغه های شهروندان است آنان از مسوولان حکومت اسلامی انتظار دارند تا جایگاه استاندارد و ایمنی برای برپایی آیین های مذهبی در هر شهری احداث شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل هدفمندی یارانه ها به این استان اختصاص یافته است که این میزان اعتبار با توجه به مشکلات مصلاهای برخی شهرهای استان برای احداث و بهسازی راه‌ها و تکمیل مصلاها هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی مصلاهای کهگیلویه و بویراحمد هنوز بهره برداری نشده عنوان کرد: توجه به این طرح ها در دستور کار است و سال آینده به دنبال جذب اعتبار برای تکمیل این زیرساخت های مهم فرهنگی هستیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مصلای شهرهای دوگنبدان و یاسوج نیازمند توجه ویژه است افزود: سازه مصلای دوگنبدان ایمن نیست و نظر کارشناسان تخریب و بازسازی مجدد این است که این موضوع باید مورد توجه باشد.

احمدزاده بر توجه به اقدام های فرهنگی تاکید کرد و افزود: دولت قرار است ۲ هزار میلیارد تومان در اختیار استان قرار دهد که بخشی از این اعتبار در بخش‌های فرهنگی هزینه خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر تحول در زیرساخت‌های فرهنگی خاطر نشان کرد: مطالعات اصولی از نیازهای فرهنگی شهرستان‌ها صورت گیرد تا متناسب با نیازها، اعتبار در اختیار شهرستان‌ها قرار داده شود.

بازسازی واحدهای مسکونی شهرستان دنا

سرعت بخشیدن به بازسازی واحدهای آسیب  دیده از زلزله ۵.۶ریشتری سال گذشته شهرستان دنا از دیگر مطالبات شهروندان این خطه است که همواره از سوی آنان مطرح می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: شهروندان برای ساخت واحدهای مسکونی خود با مشکلاتی مواجه هستند که نیاز است تا بنیاد مسکن برای رفع این موانع تلاش بیشتری کند.

کمبود آب آشامیدنی و کشاورزی

کمبود آب آشامیدنی و کشاورزی از در کهگیلویه و بویراحمد معروف به سرزمین رودخانه های خروشان شهرت دارد از دیگر چالش های شهروندان است که در سال های خشکسالی بیشتر خودنمایی می کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد می گوید: با بهره برداری از سازه های آبی بزرگ مانند سدهای تنگ سرخ و آبریز به دشت‌های استان آبرسانی می‌شود.

احمدزاده با اشاره به اختصاص ۱۳ هزار میلیارد ریال خارج از بودجه سال ۱۴۰۱ استان به سد تنگ سرخ افزود: این پروژه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه سد آبریز در شهرستان کهگیلویه ساخته می شود افزود: تلاش بی‌وقفه برای دو مرحله دیگر صدور مجوزهای این سد در دست اقدام است. 

 احمد زاده عنوان کرد: بدون شک هنوز هم تلاش بی‌وقفه برای دو مرحله دیگر صدور مجوزها لازم است و  بسیار امیدوارتر هستیم چرا که سد با این مصوبه در مدار حیات قرار گرفته است.

استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha