دادستانی همدان با ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه‌ها برخورد می‌کند

همدان- ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان گفت: مجموعه قضایی استان با جدیت و بدون اغماض با ساخت و سازهای صورت گرفته در حریم و بستر رودخانه ها برخورد می کند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا «حسن خانجانی موقر» در حاشیه بازدید از رودخانه قروچای شهر مریانج اظهار داشت: تخریب بناها و مستحدثات حریم و بستر رودخانه حتی در صورت احداث از سوی دستگاه‌های دولتی در دستور کار مجموعه قضایی همدان قرار دارد.

وی افزود: دادستانی در گام نخست اقدام به صدور هشدار و اخطاریه و دادن مهلت به متخلفان کرده و در صورت بی توجهی و اتمام مهلت تعیین شده، نسبت به تشکیل پرونده و صدور حکم تخریب اقدام می کند.

دادستان همدان ادامه داد: تعدادی از این بناها بدون هیچگونه نظارت و تذکری احداث شده، که علت ارایه نکردن هشدار به متخلف از سوی نهاد مسئول جای سوال دارد.

خانجانی موقر خاطرنشان کرد: اجازه نمی دهیم که این گونه ساخت و سازهای غیرمجاز آن هم در مسیر هدایت سیلاب ها، سبب ساز اتفاقات ناگوار شود.

وی تاکید کرد: پاسداری از بیت المال به ویژه رفع تصرف از منابع عمومی و طبیعی از اولویت های دادستانی همدان است و باید هرچه سریعتر از تجاوز به حریم رودخانه و مسیل ها جلوگیری کرد.

دادستان همدان ادامه داد: در دره "دوست علی" شهر مریانج اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز در بخش قابل توجهی از اراضی شده که این بناها به زودی تخریب می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha