استاندار همدان: بودجه ۱۴۰۱ در راستای توسعه همه جانبه کشور تهیه شده است

همدان- ایرنا- استاندار همدان با اشاره به رویکرد محوری بودجه سال آینده در راستای توسعه همه جانبه کشور، گفت: به طور قطع با اعتبارات مناسب تخصیص یافته در بودجه ۱۴۰۱، اقدامات قابل قبولی را در راستای توسعه، رشد و تعالی کشور و استان ها می توان انجام داد.

به گزارش ایرنا، علیرضا قاسمی‌فرزاد روز پنج‌شنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان، افزود: بودجه ۱۴۰۱ بر اساس واقعیت‌ها و نیازهای جامعه برنامه ریزی و تدوین شده و امیدواریم با اختیاراتی که به استان ها داده می شود، ریل گذاری مناسبی در مسیر توسعه همه جانبه استان همدان شکل گیرد.

وی با اشاره به اینکه در جلسه با اعضای شورای هماهنگی بانک ها مقرر شد بانک ها اعتبارات درآمدی خود را در استان هزینه کنند، اظهار داشت: بیش از ۷۰ درصد درآمد بانک ها باید برای سرمایه در گردش تولید و در بخش های صنعت، کشاورزی، تولید و اشتغالزایی استان سرمایه گذاری شود.

نماینده عالی دولت در استان همدان با اشاره به اینکه مباحث مالی باید در استان متمرکز شود، افزود: حساب های بانکی واحدهای تولیدی مستقر در شهرستان های استان باید در همان شهرستان متمرکز و مورد بهره برداری قرار گیرد.

قاسمی فرزاد با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در راستای ساخت و ساز واحدهای مسکونی در استان، تصریح کرد: عملیات اجرایی احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در مناطق مختلف استان همدان در سال آینده و با تمامی توان آغاز می شود و در طرح نهضت ملی مسکن باید ۵۰ هزار واحد مسکونی در شهر همدان طی چهار سال ساخته شود.

استاندار همدان اظهار داشت: برهمین اساس عملیات اجرایی برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی در شهر همدان در سال ۱۴۰۱ پایه گذاری خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طرح رتبه بندی معلمان باید در صدر امور باشد، گفت: دانش آموزان به عنوان آینده سازان این کشور توسط معلمان تربیت شده و پرورش داده می شوند که برهمین اساس باید توجه ویژه ای به این قشر زحمتکش داشته باشیم.

قاسمی فرزاد همچنین با بیان اینکه در بودجه سال آینده به نان به عنوان قوت اصلی مردم توجه ویژه شده و ۸۵ هزار میلیارد تومان به این امر اختصاص یافته است، افزود: امیدواریم قانون بودجه ۱۴۰۱ بتواند منجر به گشایش هایی قابل توجه و چشمگیر در روند توسعه و پیشرفت کشور و استان شود.

استاندار همدان تاکید کرد: اساس و شالوده اقتصاد کشور بر پایه اقتصاد مقاومتی استوار شده و آینده آن به تصمیمات پیش رو گره نخورده است.

نماینده عالی دولت در استان همدان همچنین به بحث انتصاب مدیران دستگاه های اجرایی اشاره کرد و گفت: به موجب مصوبه شورای عالی اداری، انتصابات باید با هماهنگی استانداران انجام شود و با توجه به اینکه وزارت‌خانه توانایی و ظرفیت نیروهای خود را بهتر می شناسند باید در یک تعامل دو سویه(وزارتخانه و استاندا) روند انتخاب و انتصاب مدیران شکل بگیرد.

وی ادامه داد: دراین زمینه تعامل با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز وجود دارد و ممکن است نمایندگان افرادی را برای تصودی پستی معرفی کنند که با ارزیابی دقیق و امتحان کتبی و مصاحبه حضوری، در نهایت با هماهنگی استاندار، حکم فرد موردنظر و برگزیده صادر می‌شود.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: در یک ماه باقی مانده از سال۱۴۰۰ ضرورت دارد که مدیران دستگاه های اجرایی برای دریافت اعتبارات تخصیصی خود به صورت جدی اقدام کنند که  دراین زمینه تعامل دو سویه مدیران با نمایندگان مجلس شورای اسلامی اهمیت زیادی در راستای جذب اعتبارات برای توسعه شهرستان ها دارد.

تامین ۲۷.۵ میلیارد تومان اعتبار از محل فروش اموال مازاد دولت

استاندار همدان همچنین به تامین ۲۷.۵ میلیارد تومان از محل فروش اموال مازاد ادارات استان به عنوان یک اقدام ارزشمند اشاره کرد و گفت: توزیع اعتبارات شهرستان‌ها باید عدالت محور باشد و دستگاه های اجرایی استان در راستای فروش اموال و املاک مازاد خود اقدام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان نیز در ادامه این جلسه گفت: ۱۹ میلیارد تومان از محل فروش اموال مازاد راه و شهرسازی استان حاصل شده است.

داریوش حسینی افزود: راه و شهرسازی بیشترین فروش از اموال مازاد دستگاه های دولتی را در استان همدان داشته و در فروش بعدی تا ۱۵ اسفندماه آتی، اموال مازاد این اداره کل به ارزش ۲۴ میلیارد تومان عرضه می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha