ثبت ۲ فوتی و بستری ۳۹ کرونایی در بخش ویژه بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان

سمنان- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: پیک سویه امیکرون کرونا در ۶ شهرستان استان در شبانه‌روز گذشته ۲ فوتی و ۳۹ بستری در بخش‌های ویژه بیمارستانی رقم زد.

به  گزارش ایرنا، سیدسعید کساییان روز پنجشنبه به رسانه ها ابراز داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۲ مورد مثبت قطعی کرونا در ۶ شهرستان زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ثبت شد.

وی یادآور شد: طی ۲۴ ساعت گذشته سه نفر در ۶ شهرستان استان سمنان به خاطر کرونا جان باختند و ۳۹  نفر در بخش آی‌سی‌یو بیمارستانی بستری شدند.

وی گفت که سویه امیکرون در جامعه سرایت بالایی دارد و باید توجه داشت برخی شهروندان با علایم خفیف مراجعه نمی کنند و افراد مراجعه کننده نیز برخی نیاز به آزمایش ندارند و یا نتیجه آزمایش برخی منفی می شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیان کرد: اکنون ۱۵۱ نفر در بیمارستانهای این دانشگاه بستری هستند که ۳۰ نفر مربوط به بستری افراد جدید است.

کساییان تاکید کرد: شهروندان استان سمنان توجه داشته باشند همچنان در پیک امیکرون قرار داریم و بیماری با سرایت بالا در جامعه جریان دارد و به خاطر واکسیناسیون مطلوب بسیاری از افراد بدون بروز علائم کرونا هستند ولی تعداد فوتی و بستری ها همچنان وجود دارد.

وی به ضرورت تداوم واکسیناسیون اشاره و اضافه کرد:  چهار هزار و ۱۰۰ کودک بین پنج تا ۱۱ ساله واکسیناسیون نوبت اول را انجام دادند و تکمیل هرچه بیشتر واکسیناسیون به ایمنی بیشتر جامعه کمک شایانی می کند و در حال حاضر متوسط واکسیناسیون استان سمنان از میانگین کشوری بالاتر است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد که حدود ۱۴ درصد از افراد ۹ تا ۱۱ ساله  شامل ۲ و ۹۰۰ نفر و چهار درصد از ۵ تا ۹ ساله ها شامل یکهزار و ۲۰۰ نفر واکسن نوبت اول را دریافت کردند.

وی در توصیه به مبتلایان و یا شهروندان برای جلوگیری از ابتلا به کرونا گفت: مصرف مایعات و میوه و سبزی و  غذاهای سوپی عامل مهمی در دفع ویروس است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افزود: مصرف آنتی بیوتیک حتی برای افراد با علایم کرونا توصیه نمی شود و فقط در افراد بستری با تجویز متخصصان مجاز است و مصرف بی روی و خودسرانه آنتی بیوتیک به دلیل امکان بروز عوارض توصیه نمی شود.

اکنون شهرستانهای سمنان، شاهرود، دامغان، آرادان و مهدیشهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و سرخه و گرمسار نارنجی و میامی زرد کرونایی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha