امام جمعه ارومیه: تجسس در زندگی انسان‌ها از اعمال نهی شده در آیات الهی است

ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: تجسس در زندگی انسان‌ها از گناهانی است که جامعه به آن مبتلا بوده و مورد نهی آیات قرآن قرار گرفته است و متاسفانه در برخی جلسات و نشست‌های خانوادگی در مورد زندگی دیگران اظهار نظرهای نابجا صورت می‌گیرد.

 حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی روز پنجشنبه در جمع معتکفان ارومیه ای که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، بیان کرد:  برخی گناهان در بین مردم رواج پیدا کرده و بدان‌ عادت کرده‌ایم، معصیت انسان را از چشم الهی می اندازد و خداوند نظر رحمت به انسان نمی‌کند و اهمیتی نمی‌دهد و در اشتباهات باید بلافاصله توبه کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه اظهار داشت: از جمله گناهان سوء ظن است که خداوند متعال در قرآن مومنین را از آن باز می‌دارد و باید مراقبت کنیم در مورد دیگران حسن ظن داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی غیبت را از دیگر گناهانی عنوان کرد که در جامعه وجود دارد، گفت: خداوند متعال غیبت کردن را به خوردن گوشت مرده تشبیه کرده است و باید تلاش کنیم از این معصیت دوری کنیم و مراقبت و مواظبت لازم است.

وی گفت: بعد از سه روز اعتکاف و خلوت با خداوند متعال باید این روحیه را در خودمان نگه داریم و در زندگی خود جاری و از گناه معصیت دوری کنیم که گناه انسان را از چشم خداوند می اندازند.

وی ادامه داد: برخی اعمال موجب جلب نظر خداوند متعال می شود، از جمله آن‌ها خدمت به پدر و مادر و صدقه دادن و کمک به فقرا است و در روایت بیان شده است که کمک به فقرا در خلوت خشم الهی را از بین می‌برد.

به گزارش ایرنا، در ادامه این دیدار معتکفین سوالان شرعی خود را از نماینده ولی فیه در آذربایجان غربی پریسیدند و سپس به اقامه نماز جماعت پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha