رئیس نظام مهندسی ساختمان فارس: آماده همکاری در اجرای طرح نهضت ملی مسکن هستیم

شیراز- ایرنا- رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس گفت: سازمان نظام مهندسی آمادگی دارد که با بهره گیری از تمام ظرفیت‌های خود، در پیشبرد و اجرای هر چه سریعتر طرح نهضت ملی مسکن در این استان همکاری و کمک کند.

به گزارش ایرنا، مجتبی زور بخش، روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره بررسی روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان در سفر هفته گذشته وزیر راه و شهرسازی به فارس (پنجشنبه ۲۱ بهمن ماه) گفت: نگاه هیات مدیره این سازمان به موضوع مسکن به عنوان بالاترین سرمایه مادی هر خانوار، دارای سه مولفه ضروری یعنی ایمنی، آسایش و عمر مفید است و لذا مصالح به کار رفته در ساختمان‌ها، باید دارای کیفیت مناسب بوده و ساخت آن باید توسط مجریان و سازندگان ذیصلاح انجام شود و این اجرا توام با نظارت مستمر بر مراحل ساخت و کنترل مضاعف باشد.

وی، با اشاره به تدابیر دولت در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن بیان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان می‌تواند به کمک اعضای متخصص خود در بخش‌های طراحی، محاسبه، اجرا و نظارت، از تکرار ضعف‌های موجود در کیفیت مصالح و نحوه ساخت برخی از مسکن‌های انبوهی که در گذشته ساخته شده نقش موثری ایفا کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس، بر لزوم و اهمیت ساخت بناهای با دوام هم تاکید کرد و ادامه داد: اگر قرار است کاری در قالب طرح نهضت ملی مسکن انجام شود، این سازمان در ارائه خدمات مهندسی پیشرو است و می‌تواند در طرح نهضت ملی مسکن به نحوی شایسته و با بهترین کیفیت به ارائه خدمات مهندسی بپردازد.

زور بخش گفت: از آنجا که اعتبار اجرای این طرح از درآمد ناخالص ملی هزینه می‌شود لذا محصول نهایی آن باید یک مسکن ایمن، با عمر طولانی و مفید باشد و برای بهره برداران نهایی آن یعنی مردم آسایش به به ارمغان آورد.

رئیس نظام مهندسی ساختمان فارس: آماده همکاری در اجرای طرح نهضت ملی مسکن هستیم
تاکید وزیر راه و شهرسازی بر عملیاتی شدن طرح نهضت ملی مسکن در فارس
به گزارش ایرنا، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی پنجشنبه ۲۱ بهمن ماه در جلسه شورای مسکن استان فارس گفت: فارس در بحث اجرای طرح نهضت ملی مسکن بسیار عقب است و ضرورت دارد که این طرح به سرعت در استان عملیاتی و وارد فاز اجرایی شود.

رئیس نظام مهندسی ساختمان فارس: آماده همکاری در اجرای طرح نهضت ملی مسکن هستیم
ثبت نام ۲۶۳ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در فارس
مدیرکل راه و شهرسازی فارس هم روز گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تاکنون ۲۶۳ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در این استان ثبت نام کرده‌اند گفت: زمان نام‌نویسی در این طرح تا پایان امسال تمدید شد.

محمود رضا طالبان افزود: بیشترین متقاضیان در استان فارس مربوط به شهر جدید صدرا با ۱۱۹ هزار نفر متقاضی است و پس از آن مرودشت با ۱۹ هزار نفر و جهرم با ۱۱ هزار نفر در رتبه‌های بعدی نام نویسی قرار دارند.

وی ادامه داد: در حوزه اداره کل راه و شهرسازی فارس (به جز حوزه لارستان) ۸۵ شهر وجود دارد که در هر ۸۵ شهر ثبت نام انجام شده و تمام متقاضیان واجد شرایط از جمله مردان و زنان مجرد بالای ۳۵ سال می‌توانند در فرصت باقیمانده تا پایان سال در این طرح ثبت نام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha