۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۴۵
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84653786
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امیکرون برای دومین هفته متوالی مدارس خراسان شمالی را تعطیل کرد

بجنورد- ایرنا- سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: با توجه به شیوع سویه امیکرون برای دومین هفته متوالی تمامی مدارس استان به مدت یک هفته تعطیل شد.

ابوالقاسم اکبری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بنا بر تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا و هماهنگی های انجام شده فعالیت‌های آموزشی و پرورشی کلیه مقاطع تحصیلی در شهرهای وضعیت قرمز و زرد  تا پایان هفته جاری به صورت غیرحضوری و در بستر شاد برگزار می شود.

وی افزود: فقط هنرستانهای فنی و حرفه ای و کارو دانش درس های عملی و کارگاهی را به صورت حضوری و بارعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

وی گفت: همچنین مدارس روستایی و عشایری که دسترسی به شبکه شاد ندارند به صورت تحویل درسنامه به دانش آموزان خواهد بود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه  اولویت اول آموزش و پرورش سلامت دانش آموزان است گفت: برهمین اساس پایان هفته بعد مجددا برای بازگشایی مدارس تصمیم گیری خواهیم کرد.

رییس اداره فناوری، اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش خراسان شمالی پیش تر اعلام کرده بود: استان ۲ هزار و ۳۶۶ آموزشگاه دارد که از این تعداد ۴۲۳ مدرسه در نقاط روستایی و عشایری اینترنت ندارد.

فرامرز صدقی اظهار داشته بود: هم اکنون در این مدارس ۱۷ هزار و ۱۷۳ دانش آموز مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: شهرستان مانه و سملقان با ۶ هزار و ۶۸۱ دانش آموز بیشترین تعداد محصلان محروم از اینترنت و شهرستان جاجرم با ۶۶ دانش آموز کم ترین تعداد است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۰۵ نقطه ( براساس هم پوشانی ممکن است در یک نقطه چند مدرسه وجود داشته باشد) از مناطق استان به اینترنت دسترسی ندارند گفته بود: در مجموع ۴۲۳ مدرسه اینترنت ندارند که از این تعداد ۳۳۹ مدرسه مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه اول است.

وی گفته بود: با رایزنی و جلساتی که با کارگروه مشترک آموزش و پرورش، ارتباطات و مخابرات کشور و استانی انجام شده است  با تخصیص اعتبار هر هفته یک نقطه از استان به اینترنت موبایلی متصل شود.

۱۸۶ هزار و ۶۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۴ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

 در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۸ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، هفت شهرستان بجنورد، شیروان، فاروج، اسفراین، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در وضعیت قرمز کرونایی و تنها شهرستان رازوجرگلان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha