کتابخانه آستان قدس رضوی افتخار جهان تشیع است

مشهد- ایرنا- رییس موسسه نهج البلاغه وابسته به عتبه امام حسین(ع) و نماینده آیت‌الله کربلایی رئیس این عتبه مقدسه، کتابخانه آستان قدس رضوی را افتخاری برای جهان تشیع عنوان کرد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدنبیل الحسنی روز پنجشنبه طی بازید از بخش‌های مختلف کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، داشته‌های این مجموعه را در نوع خود بی‌نظیر و منحصر به فرد توصیف کرد.

وی گفت: بخش نسخ خطی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی نمونه‌ای بی‌بدیل از نسخه‌های نابی است که مانند آن در سایر کتابخانه‌های بزرگ جهان اسلام یافت نمی‌شود.

وی همچنین به ایجاد مراکز نگهداری و مرمت نسخ خطی در عتبه حسینی و همکاری سازمان کتابخانه ها ،موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در آموزش مرمت‌کاران معرفی شده عراقی اشاره داشت و این امر را نمونه‌ای از دغدغه ایران برای حفظ میراث شیعه عنوان کرد.

در ادامه این بازدید هیئت موسسه نهج البلاغه عتبه حسینی، با حجت الاسلام والمسلمین سیدجلال حسینی؛ رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی دیدار و گفتگو کردند، که در این دیدار بر ایجاد زمینه‌های همکاری بین دو مجموعه تاکید شد.

پروفسور عباس فهام و باقر فیاض عضو هیات علمی دانشگاه کوفه و عضو علمی موسسه نهج‌البلاغه، حجت‌الاسلام موسی علی‌المولی قاضی القضات فقه جعفری در بیروت، حجت‌الاسلام اسماعیل التمیمی مدیر مجله اللغه‌العربیه زیر نظر عتبه امام حسین(ع) و دکتر علی معاون علمی موسسه نهج‌البلاغه از دیگر اعضاء این هئیت بودند که از کتابخانه آستان قدس رضوی بازید کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha