۲۹ بهمن ۱۴۰۰، ۷:۲۱
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 84654025
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آنچه در گیلان هفته گذشت

۲۹ بهمن ۱۴۰۰، ۷:۲۱
کد خبر: 84654025
آنچه در گیلان هفته گذشت

رشت - ایرنا - اعلام میزان اعتبارات مصوب سفر رییس جمهور به گیلان، ثبت منظر فرهنگی شهر تاریخی ماسوله در میراث جهان اسلام تا افتتاح پروژه های سلامت محور که با اهتمام نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی انجام شد و همچنین آزادسازی سواحل از جمله مهم ترین رویدادهای هفته ای که گذشت در گیلان بود.

در هفته ای که به انتهای آن رسیدیم ، اعلام ارمغان ۱۸ هزار و ۹۲۳ میلیارد تومانی رئیس جمهوری در سفر به این استان، نویدی برای مردم دیار باران بود که با تکمیل  تعدادی از پروژه های مهم تحولات خوبی در بخش های مختلف ایجاد کند.

استاندار گیلان در جلسه شورای اداری تالش اعلام کرد: در سفر آیت الله رئیسی رییس جمهور ۱۸ هزار و ۹۲۳ میلیارد تومان اعتبار در قالب ۱۷۹ مصوبه به استان گیلان اختصاص یافت که از این رقم هفت هزار و ۹۰۳ میلیارد تومان در قالب تسهیلات و ۱۱ هزار و ۲۰ میلیارد تومان در قالب اعتبارات عمرانی بوده است.

پرونده چهلمین فجر در گیلان با حضور هشت هزار تماشاگر بسته شد

با وجود چرخش کرونا سویه اومیکرون و دلتا بسیاری از علاقمندان فیلم و سینما نتوانستند از تماشای فیلم های فجر دست بکشند و برای تماشای این فیلم ها در دو مکان سینما ۲۲ بهمن و تالار مرکزی رشت در محل اکران فیلم ها حاضر شدند که البته این فیلم ها با فروش محدود بلیت و رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی  اکران شد.

آنچه در گیلان هفته گذشت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ضمن اعلام پایان اکران همزمانی فیلم های چهلمین دوره از فیلم فجر در استان گفت: هفت هزار و ۶۴۰ نفر در گیلان به تماشای ۱۷ فیلم این دوره از جشنواره نشستند.

رضا ثقتی افزود: این تعداد از مخاطبان جشنواره فیلم فجر گیلان طی ۸ روز بر گزاری اکران هم زمان،۱۷ فیلم  را در  ۴۸ سانس به تماشا نشستند.

وی اظهار داشت: فیلم های «مرد بازنده» و «ملاقات خصوصی» بیشترین تماشاگر را به خود اختصاص دادند.

منظر فرهنگی شهر تاریخی ماسوله در میراث جهان اسلام ثبت شد

گیلان در اوایل هفته‌ای که گذشت خبری خوش را در حوزه میراث فرهنگی میزبانی کرد. سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از ثبت منظر فرهنگی شهر تاریخی ماسوله در فهرست میراث جهان اسلام (آیسسکو) خبر داد.

آنچه در گیلان هفته گذشت

 ولی جهانی گفت: دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو در نامه‌ای به عزت الله ضرغامی وزیر  میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ثبت منظر فرهنگی شهر تاریخی ماسوله و چهار اثر فرهنگی و تاریخی دیگر از کشورمان را در فهرست میراث جهان اسلام اعلام کرد.

 این پنج اثر فرهنگی و تاریخی شامل منظر فرهنگی ماسوله، منظر فرهنگی قلعه الموت، مجموعه آرامگاهی شیخ احمد جام، مجموعه تاریخی بسطام و گنبد علویان همدان بوده است.

ثبت شهر تاریخی ماسوله با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی، معماری و تاریخی این شهر، سال‌ها مطالبه جدی عموم جامعه و فرهیختگان گیلانی بوده است.

تشییع پیکر شهید گمنام در اداره زندان های انزلی

بندر انزلی هم یکشنبه میزبان ابدی پیکر پاک یک شهید گمنام در اداره زندان ها بود که  با حضور مسئولان استانی و شهرستانی  تشییع شد.

این شهید گمنام با ۲۳ سال سن در سال ۶۵ در کنار سایر همرزمان شهیدش در عملیات کربلای ۵ در شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

آنچه در گیلان هفته گذشت

افزایش پرواز های گیلان به کیش ، تهران و مشهد

پروازهای گیلان از چهارشنبه بیست و هفتم بهمن ماه به سه مقصد کیش،تهران و مشهد افزایش یافت. ۶ پرواز جدید به مقاصد یادشده توسط شرکت هواپیمایی آتا، به پروازهای فرودگاه بین المللی سردارجنگل رشت افزوده شده است که طی روزهای یکشنبه ،چهارشنبه و پنجشنبه انجام می شود.
مدیرکل فرودگاه گیلان در خصوص کارت واکسیناسیون یادآور شد: مسافران در صورت عدم ارائه کارت واکسیناسیون ملزم به ارائه تست پی سی آر منفی هستند و در صورت ارائه نشدن موارد یادشده کارت پرواز صادر نخواهد نشد.
میر حسینی افزود: همچنین،مبتلایان به کرونا که پس از طی دوران نقاهت بهبود یافته‌اند تنها در صورتی می توانند از پروازهای فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت بهره‌ مند شوند که نشان سلامت شان در سامانه هوشمند درج شده باشد.
وی اظهار داشت: همچنین افرادی که تاکنون واکسن نزده اند و تصمیم به انجام واکسیناسیون ندارند می بایست ۷۲ ساعت قبل از پرواز به دریافت نشان سلامت از کرونا (پی . سی . آر منفی) اقدام کنند.

پروژه های سلامت محور نزاجا در بیمارستان لاهیجان بهره‌برداری شد

همزمان با آغاز افتتاح چندین پروژه‌ محرومیت زدایی ارتش در گیلان  روز چهارشنبه چهارشنبه فاز نخست شامل پنج مجموعه درمانی و پشتیبانی درمان پروژه های بیمارستان پیروز لاهیجان با حضور امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش و سرهنگ خلبان ولی رحمانی فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی‌وجهادی نزاجا به بهره برداری رسید.

در این مراسم بخش‌های پانسیون پزشکان و پرستاران بیمارستان دکتر پیروز،دو دستگاه کانکس سیار ویژه حمل دارو ،ده دستگاه تخت سه شکن برقی بیمارستانی ،جایگاه و دستگاه امحاء زباله بیمارستانی ،جایگاه مخزن اکسیژن بیمارستان ،اتاق انتظار و کتابخانه این بیمارستان افتتاح  و بهره برداری شد.

امروز همچنین کلنگ احداث مرکز دیالیز و شیمی‌درمانی ۲۸ تختخوابه شرق استان گیلان در محوطه بیمارستان حضرت سید الشهدا توسط فرمانده نیروی زمینی ارتش بر زمین زده شد تا عملیات اجرایی ان توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی و جهادی نیروی زمینی ارتش آغاز شود

عقب‌نشینی دستگاه‌های اجرایی ۱۰ کیلومتر از سواحل انزلی را آزاد کرد

با فرمان رئیس جمهوری دستگاههای اجرایی در استان های گیلان و مازندران درهای مناطق متصرف شده ساحل را برای استفاده عموم اعم از شهروندان و گردشگران گشودند به طوری که به گفته سرپرست فرمانداری انزلی دستگاه‌های اجرایی ۱۰ کیلومتر از سواحل انزلی واجد شرایط حریم ۶۰ متر را آزاد کردند که ۲ کیلومتر از سواحل محدوده مجتمع آموزشی و رفاهی شهید مطهری متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم آزادسازی شد.

آنچه در گیلان هفته گذشتآنچه در گیلان هفته گذشت

شهرستان بندرانزلی حدود ۴۸ کیلومتر نوار ساحلی دارد که قریب به ۲۲ کیلومتر آن در ساحل غرب، ۱۰ کیلومتر در شهر انزلی و ۱۶ کیلومتر در ساحل شرقی شهرستان واقع شده است و پس از دستور رییس جمهور حدود ۱۰ کیلومتر از سواحل واجد شرایط حریم ۶۰ متر از سوی دستگاه‌های اجرایی رفع تصرف شد.

امیر جانبازی با اعلام بخش های آزاد شده سواحل بندر انزلی گفت: در محدوده شهری از انتهای خیابان پاسداران تا انتهای حوزه غرب شهرستان در روستای رودپشت، از ساحل اطبا بعد از محدوده مجتمع بندری تا انتهای حوزه شرق شهرستان روستای جفرود پایین این آزاد سازی انجام شد و مردم به سهولت می توان تردد کرد.

سرپرست فرمانداری  انزلی افزود: همچنین محدوده‌های مجتمع قوه قضاییه، اردوگاه مهر هلال احمر، مجتمع رفاهی کارگران متعلق به وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی، شناگاه و طرح سالم‌سازی انتهای خیابان پاسداران متعلق به شهرداری بندر انزلی و هتل سفیدکنار متعلق به بنیاد شهید، هتل سفید کنار متین متعلق به وزارت دفاع، و مجتمع اقامتی ذوب آهن اصفهان نیز نسبت به آزاد سازی سواحل اقدام کرده اند.

۱۲ کیلومتر از نوار ساحلی بندر انزلی در دست دستگاه های اجرایی و ۶ کیلومتر در دست ارگانهای نظامی و انتظامی است.

مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب گیلان  و امام جمعه آستارا معرفی شدند

با صدور حکمی از سوی حمیدرضا جانباز مدیرعامل آب و فاضلاب کشور مازیار علیپور به عنوان مدیر شرکت آب و فاضلاب استان گیلان معرفی شد.

مازیار علیپور پیش از این مدیریت دفتر قرار دادها و هسته گزینش شرکت آب و فاضلاب گیلان را برعهده داشت.

همچنین دیروز پنجشنبه حجت الاسلام محمدجواد باقری ارومی طی آئینی با حضور مسئولان استانی و محلی و اقشار مختلف مردم‌ به عنوان نهمین امام جمعه آستارا معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha