۲۹ بهمن ۱۴۰۰، ۷:۰۱
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 84654089
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رایزنی‌های فرمانده ارتش پاکستان در بروکسل پیرامون منطقه و افغانستان

اسلام‌آباد- ایرنا- فرمانده ارتش پاکستان در جریان سفر رسمی به بروکسل که مقر اتحادیه و پارلمان اروپایی در آن شهر قرار دارد، پیرامون تقویت همکاری‌های دوجانبه از جمله آخرین تحولات مرتبط با افغانستان و امنیت منطقه‌ای رایزنی کرد.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا از منابع رسمی پاکستان، ژنرال «قمر جاوید باجوا» طی سفر به شهر بروکسل پایتخت بلژیک با مقام‌های سیاسی و نظامی اتحادیه اروپا دیدار کرد.

روابط عمومی ارتش پاکستان نیز ساعاتی پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: فرمانده ارتش این کشور با «استفانو سانینو» دبیرکل سرویس اقدام خارجی و ژنرال «کلودیو گرازیانو» رئیس کمیته نظامی اتحادیه اروپا دیدار کرد.

در این بیانیه آمده است: در این دیدارها موضوعات مورد علاقه دوجانبه، وضعیت کلی امنیت منطقه از جمله تحولات کنونی افغانستان و روابط دوجانبه با اتحادیه اروپا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

فرمانده ارتش پاکستان اظهار داشت که این کشور برای روابط خود با کشورهای اتحادیه اروپا ارزش بالایی قائل است و مشتاقانه منتظر ارتقای همکاری‌های متقابل بر اساس منافع مشترک می‌باشد.

مقامات اتحادیه اروپا نیز با قدردانی از آنچه در این بیانیه تلاش‌های صادقانه پاکستان برای صلح و ثبات در منطقه خوانده شده است، متعهد شدند که نقش خود را برای افزایش همکاری با پاکستان در همه سطوح ایفا کنند.

سفر مقام بلندپایه نیروهای مسلح پاکستان به بروکسل درحالی انجام می‌شود که گروه طالبان به تازگی درباره وضعیت افغانستان با اتحادیه اروپا رایزنی کرد.

هیات طالبان چند روز پیش در دوحه پایتخت قطر در مورد مسائل افغانستان از جمله حقوق بشر و بهداشت و آموزش پرورش با نمایندگان اتحادیه اروپا گفت وگو کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha