۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۳۴
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84654838
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فعالیت مدارس ۹ شهر کردستان غیرحضوری شد

۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۳۴
کد خبر: 84654838
فعالیت مدارس ۹ شهر کردستان غیرحضوری شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: با توجه به رنگ بندی جدید کرونایی و قرار گرفتن ۹ شهر کردستان در وضعیت قرمز و نارنجی و براساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، فعالیت مدارس هفت شهر تا پایان هفته جاری غیرحضوری شد.

رشید قربانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، وضعیت فعالیت مدارس استان کردستان از امروز شنبه ۳۰ بهمن تا پایان هفته جاری براساس رنگ بندی کرونایی و به صورت حضوری، نیمه حضوری و مجازی خواهد بود.

وی افزود: براساس این مصوبه در وضعیت قرمز و نارنجی، کلاس‌های درس دانش آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی مدارس مناطق روستایی کم جمعیت و دروس عملی هنرستان‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضوری خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان افزود: همچنین در وضعیت قرمز و نارنجی کلاس‌های درس تمام مدارس شهری در مقاطع مختلف تحصیلی به مدت یک‌هفته غیرحضوری و در بستر فضای مجازی " شبکه شاد" برگزار می شود.

 وی اضافه کرد: در وضعیت زرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و گروه بندی متوازن در مدارس با تراکم بالا، آموزش دانش آموزان به صورت حضوری  خواهد بود.

قربانی یادآور شد: در شهرهای با وضعیت زرد در صورتی که در مدارسی، دانش‌آموزان دارای علایم کرونا، در بیش از یک کلاس وجود داشته باشند با تشخیص و پیشنهاد شورای مدرسه و تایید اداره شهرستان، آموزش آن مدرسه می‌تواند به صورت غیرحضوری در بستر شاد به مدت یک هفته ادامه داشته باشد.

وی اضافه کرد: در وضعیت آبی نیز آموزش مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضوری است، ضمن اینکه ملاک وضعیت رنگ بندی شهرستان ها (زرد، نارنجی و قرمز) مطابق اعلام رسانه های رسمی خواهد بود.

در جدیدترین رنگ بندی ابتلا به کرونا و گسترش سویه اُمیکرون، تعداد شهرهای قرمز کشور به ۳۳۷ شهر افزایش یافت که سنندج، بانه، دیواندره و کامیاران هم جزو این شهرها است. در استان کردستان فقط شهر دهگلان زرد است سایر شهرستان ها جزو شهرهای نارنجی محسوب می شوند.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تا ظهر دیروز جمعه ۲۹ بهمن در کردستان یک‌ هزار و ۹۶۱ قربانی داشته است.

براساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی، در حال حاضر ۳۰۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که ۴۷ نفر از آنان در بخش مراقبت های ویژه هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha