دانشگاه دامغان در جمع برترین‌های رتبه‌بندی جهانی تایمز قرار گرفت

سمنان- ایرنا- مدیر روابط عمومی دانشگاه دامغان گفت: نام این دانشگاه در جدیدترین رتبه‌بندی موسسه تایمز سال ۲۰۲۲ در جمع برترین دانشگاه‌های جوان با قدمت کمتر از ۵۰ سال جهان قرار گرفت.

امیر پیروز کلاهی آذر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد: دانشگاه دامغان با رتبه جهانی ۴۰۰-۳۵۱ و کسب امتیاز ۲۵/۱ تا ۲۸/۱ در جمع دانشگاه های ایرانی حاضر در رتبه بندی ۲۰۲۲ دانشگاه های جوان تایمز و به عنوان دانشگاه بیست و چهارم کشور قرار گرفت.

وی ادامه داد: رتبه بندی دانشگاه های جوان که از سوی موسسه رتبه بندی تایمز منتشر شده است بر اساس همان ۱۳ شاخص عملکردی که رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان انجام می شود، عمل می کند. 

کلاهی آذر تصریح کرد: دانشگاه ها در تمامی مأموریت های اصلی خود از جمله آموزش، تحقیق، انتقال دانش و چشم انداز بین المللی مورد قضاوت قرار می گیرند تا جامع ترین و متعادل ترین مقایسه های موجود ارائه شود.

وی اضافه کرد: رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان آموزش عالی تایمز روشی مشابه با رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان را برای ارزیابی دانشگاه‌ها استفاده می کند. این رتبه بندی شامل موسساتی است که از سال ۱۹۷۲ تاکنون تاسیس شده اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه دامغان گفت: شاخص های عملکرد در پنج حوزه گروه بندی می شوند که شامل آموزش، پژوهش، استنادات، چشم انداز بین المللی و درآمد از صنعت است.

به‌ گزارش ایرنا، رتبه‌بندی سال ۲۰۲۲ شامل ۵۳۹ دانشگاه است که این تعداد، نسبت به تعداد ۴۷۵ دانشگاه در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است و این در حالی است که هند و ترکیه هر کدام با ۴۰ مؤسسه اول و دوم شدند و ایران و انگلستان هر دو با ۳۷ دانشگاه به صورت مشترک در جایگاه سوم تعداد دانشگاه های برتر قرار دارند.

در حال حاضر بیش از چهار هزار دانشجو در ۷۳ رشته و گرایش در هشت دانشکده دانشگاه دولتی دامغان تحصیل می کنند.

این دانشگاه ۱۷۲ عضو هیات علمی، ۶۰ آزمایشگاه، ۲۲ کارگاه، مرکز محاسبات داده‌های سنگین، یک خانه ریاضی و یک لابراتوار زبان دارد و در حال حاضر دارای ۳۰ رشته کارشناسی ارشد و ۱۶ رشته دکتری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha