۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۰۷
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84654971
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهرداری بجنورد سه هزار میلیارد ریال مطالبه دارد  

بجنورد-ایرنا- رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: شهرداری مرکز استان سه هزار میلیارد ریال از دستگاه های دولتی و شهروندان مطالبه دارد که جذب آن در سال آینده به جدپیگیری خواهد شد.

یوسف مغروری روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از مطالبات شهرداری بجنورد مربوط به دستگاه های دولتی است که در سال های اخیر انباشته شده و مابقی مربوط به شهروندان است.

وی افزود: متاسفانه پیگیری لازم برای جذب مطالبات انجام نشده است و اکنون شهرداری از ۴۰ دستگاه دولتی مطالبه دارد.

نماینده استان در شورای عالی خاطر نشان کرد: در این زمینه نشستی با رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد و تلاش داریم تا بخشی از مطالبات در سال آینده پرداخت شود.

مغروری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به وضعیت بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: بودجه ۱۴۰۱ شهرداری بجنورد ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی بسته شد که با در نظر گرفتن ۲۳۰ هزار نفر جمعیت مرکز استان، سهم هر شهروند از بودجه ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال است.

وی افزود: منابع شهرداری بجنورد از سه بخش تامین خواهد شد، میزان درآمد های عمومی بودجه شهرداری چهار هزار و ۹۷۹ میلیارد ریال معادل ۷۶ درصد بودجه پیش بینی شده، یکهزار و ۳۳۱ میلیارد ریال از منابع واگذاری داریی های سرمایه ای و  ۱۹۰ میلیارد ریال از محل واگذاری دارایی مالی پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: مصارف بودجه شهر بر اساس ماموریت ۶ گانه در مناطق و معاونت ها و سازمان ها توزیع می شود که در بخش کالبدی و شهرسازی، محیط زیست و خدمات شهری، ایمنی و بحران، حمل و نقل ترافیک، خدمات مدیریت، اجتماعی و فرهنگی هزینه می شود. 

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد اظهار داشت: بیشترین سهم مصارف مربوط به ماموریت خدمات مدیریت با ۲ هزار و ۲۴۹ میلیارد ریال و کمترین سهم به ماموریت ایمنی و بحران با حدود ۹۰ میلیارد ریال است. 

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha