۱ اسفند ۱۴۰۰، ۷:۴۶
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84655035
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

قبوض حامل‌های انرژی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی رایگان می‌شود

سنندج- ایرنا- سرپرست بهزیستی کردستان گفت: قبض‌های آب، برق و گاز مددجویان زیرپوشش نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان رایگان می شود.

حسین رسولی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فاز اول اجرای این مهم در استان که جزو مصوبات بودجه سال ۱۴۰۰ است، با جمع‌آوری اطلاعات خانوارهای مستمری بگیر این نهاد آغاز شده و تاکنون اطلاعات ۹۰ درصد مستمری بگیران جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۴ هزار خانوار کردستانی مستمری بگیر بهزیستی هستند، گفت: اطلاعات بیش از ۲۱ هزار خانوار از این تعداد جمع آوری شده، برای بهره مندی از این قانون در اختیار مراکز مثبت زندگی قرار گرفته است و کردستان در این زمینه دومین استان کشور است.

وی افزود: در راستای جمع آوری اطلاعات، لازم است خانوارهای مستمری‌بگیر اطلاعات قبوض گاز، برق و آب خود را در اختیار مددکاران مراکز مثبت زندگی قرار دهند تا به نسبت نوع مصرف انرژی از تخفیف یا رایگان کامل بهره مند شوند.

سرپرست بهیزستی کردستان یادآور شد: این قانون جزو مصوبات بودجه سال ۱۴۰۰ دولت است و در ابتدای سال جاری قابلیت اجرایی داشت اما آیین‌نامه اجرایی آن که مصوبه هیات وزیران است، دوم آذر امسال ابلاغ شد، البته پس از جمع آوری اطلاعات خانوارها، رایگان شدن انشعابات از ابتدای سال ۱۴۰۰ حساب خواهد شد.

وی  با بیان اینکه ۱۰ پایگاه اصلی و ۵۳ مرکز مثبت زندگی مشغول جمع آوری اطلاعات خانوارهای مستمری بگیر بهزیستی هستند، از خانوارها خواست همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند تا هم خود از این خدمت ارائه شده بهره برده و هم اینکه فازهای بعدی که جمع اوری اطلاعات جامعه هدف این نهاد است شروع شود.

معافیت پرداخت قبوض انرژی مددجویان کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان نیز اظهار داشت: در راستای کمک به اقشار کمک درآمد تمامی مددجویان زیرپوشش این نهاد از پرداخت تمام هزینه های قبض آب، برق و گاز معاف شدند.

رضا طوسی افزود: مددجویان زیرپوشش این نهاد، برای بهره مندی از معافیت پرداخت قبوض آب، برق و گاز باید با مراجعه به سامانه سها به نشانی soha.eamdad.ir شماره اشتراک کنتورهای مصرفی خود را ثبت کنند.

وی یادآور شد: مددجویان می توانند از طریق کد ملی وارد این سامانه شده و در قسمت ثبت انشعابات، شماره اشتراک کنتورهای آب، برق و گاز خود را ثبت کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان  اضافه کرد: سامانه سها با هدف هوشمندسازی و الکترونیکی کردن خدمات کمیته امداد ایجاد شده و از این پس، کارهای مددجویان از طریق این سامانه پیگیری و ارائه می شود.

وی افزود: مددجویان همچنین می توانند شماره اشتراک کنتورهای مصرفی خود را به دفاتر پیشخوان خدمات دولت ارائه دهند تا در سامانه سها ثبت شود.

در استان کردستان ۱۳۰ هزار نفر زیر پوشش سازمان بهزیستی و ۷۳ هزار و ۴۹۹ خانوار هم در قالب ۱۵۳ هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند و از خدمات این ۲ نهاد حمایتی بهره‌مند می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha