۴٢ درصد جمعیت از ۶ شهرستان استان سمنان دز سوم واکسن کرونا دریافت کردند

سمنان- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: ۴۲.۳ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال در ۶ شهرستان استان نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند و اهتمام شهروندان بر تزریق این نوبت لازمه مقابله با سویه امیکرون است.

کامران قدس روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه کمتر از ۵۰ درصد جمعیت تحت پوشش این دانشگاه دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند، ابراز داشت: تزریق دز سوم واکسن، رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از تجمع و رعایت دستورالعمل های بهداشتی تنها راه پیشگیری از ابتلا به سویه جدید ضروری است.

وی ادامه داد: ۹۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان نوبت دوم و ۹۵.۴ درصد  نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیان کرد: انتظار می‌رود افرادی که تا این لحظه برای تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند برای قطع زنجیره شیوع کرونا و حفظ سلامت خود و خانواده نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

قدس تصریح کرد: ۳۴بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بستری شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون آزمایش کرونای ۵۸ هزار و ۷۰۳ نفر بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی پی‌سی‌آر در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان مثبت شد.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته (از بیست و نهم تا سی ام بهمن) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان شناسایی و در مراکز درمانی بستری شدند و به این ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع کرونا ویروس تاکنون به ۱۱ هزار و ۴۷۱ نفر رسید و ۴۷ هزار و ۲۳۲ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به ۱۰ هزار و ۲۴۹ نفر رسید.

به گزارش ایرنا، شهرستان‌های سمنان، دامغان، مهدیشهر، سرخه، گرمسار و آرادان تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان است و اکنون تمام این شهرستان‌ها در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha