لژیونر قایقرانی: امیدوارم تجربه حضور در فرانسه به موفقیتم در تیم ملی کمک کند

تهران- ایرنا- نخستین لژیونر اسلالوم ایران با بیان اینکه هدفم حضور موفق در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو است گفت: فرانسه مهد رشته اسلالوم به شمار می‌رود و امیدوارم که تجربه حضور در یکی از معتبرترین لیگ‌های جهانی به موفقیتم در تیم ملی ایران کمک کند.

«رکسانا رزاقیان» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فعالیت خود در قایقرانی فرانسه اظهار داشت: من نخستین لژیونر اسلالوم ایران هستم و با توجه به سطح مسابقات این رشته، فرانسه را برای ادامه تحصیل و ورزش انتخاب کردم. امیدوارم با تجربه‌ای که در لیگ این کشور کسب می‌کنم در آینده بتوانم به تیم ملی ایران کمک کنم. چشم‌انداز من حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو است و بعد از آن برای دیگر تورنمنت‌های بزرگ جهانی و آسیایی برنامه‌ریزی خواهم کرد.

وی افزود: در ایران اقدامات خوبی برای توسعه رشته اسلالوم انجام شده و مربیان با دانشی داریم و این نشان از آن دارد که فدراسیون هدفمند به دنبال توسعه متوازن تمام رشته‌های قایقرانی است.

لژیونر قایقرانی ایران گفت: فرانسه در رشته اسلالوم از قدرت‌های جهان به شمار می‌رود و مربیان زیادی دارد و لیگ اسلالوم با حضور هزاران قایقران برگزار می‌شود. قایقرانان یک سال در مسابقه حضور دارند و آخر هر سال رتبه نهایی آنان مشخص خواهد شد. من نیز در کمتر از یکسال و در رقابت‌های جنوب این کشور در بین ۱۰ نفر برتر قرار گرفتم. هدفم رسیدن به جمع نفرات برتر در لیگ سراسری است. البته کار راحتی نیست و این موجب شده تا هم تمریناتم را افزایش دهم و هم از دانش روز این رشته بهره گیرم.

رزاقیان همچنین یادآور شد: در یک دهه گذشته کارهای خوبی برای توسعه اسلالوم انجام شده و نتایج مثبتی هم داشته است؛ مربیان خوبی در سطح ملی داریم و کلاس‌های دانش‌افزایی برای آنان برگزار می‌شود. باید بر روی توسعه این رشته کار بیشتری انجام گیرد. تجهیزات ایران برای توسعه این رشته مطلوب است اما برای رسیدن به سطح بین‌المللی باید از تجهیزات با استاندارد جهانی استفاده کنیم.

وی این را هم گفت: در فرانسه مهد اسلالوم زمانی که با نام یک ایرانی در مسابقه حاضر می‌شوم برایم افتخار است و رقیبان از توسعه این رشته در ایران می‌پرسند. ایران ظرفیت زیادی در قایقرانی دارد. برایم خیلی مهم است که به عنوان یکی ایرانی مسلمان در لیگ فرانسه حضور دارم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha