۴۵ درصد تخت‌های بخش ویژه کرونا در چهارمحال و بختیاری پر شده است

شهرکرد- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و شکل‌گیری موج ششم، مراکز درمانی استان در حالت آماده‌باش قرار دارد به طوری‌ که در حال حاضر ۴۵ درصد تخت‌های بخش ویژه کرونا پر شده است.

ارسلان خالدی‌فر روز شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با شیوع ویروس کرونا در استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ۵۰۰ تخت از مجموع تخت‌های بیمارستانی استان به بیماران کرونایی اختصاص یافته است که در حال حاضر ۲۲۷ بیمار در بخش‌های کرونایی بستری هستند که ۵۳ بیمار دارای کمتر از ۱۸ سال سن هستند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین ۲۱ بیمار بستری در مراکز درمانی استان حال عمومی وخیمی دارند و در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری به نقش موثر واکسیناسیون در کاهش موارد ابتلا و مرگ و میر کرونا اشاره کرد و گفت: از ۹ بیمار فوتی اخیر استان هشت مورد یا واکسن نزده بودند و یا دوره واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده بودند.

خالدی‌فر تشدید نظارت بر پایانه‌های مسافربری و حمل و نقل عمومی را از مهمترین راهکارها مقابله با ویروس کرونا دانست و افزود: پیشنهاد می‌شود نظارت تیم‌های نظارتی بر این حوزه تشدید شود.

روند واکسیناسیون کرونا در چهارمحال و بختیاری بالاتر از میانگین کشوری

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به روند واکسیناسیون علیه کرونا در استان، اظهار داشت:تاکنون ۸۹.۷ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان دُز نخست، ۸۱.۴ درصد دُز دوم و ۳۴ درصد جمعیت دُز سوم را دریافت کرده‌اند.

علی احمدی افزود: همچنین ۱۲.۷ درصد از جمعیت زیر ۱۲ سال نوبت اول واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بیماریابی در استان سه برابر افزایش یافته است، تصریح کرد: تعداد بیماران بستری در استان در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن ۳۰ درصد افزایش یافته اما تعداد بیماران سرپایی به همان میزان کاهش یافته است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تاکنون ۳۵ درصد از جمعیت استان نمونه‌گیری کرونا داده‌اند که بر اساس آن ۹۴ هزار و ۱۴۷ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده است.

احمدی افزود: بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تمامی شهرستان‌های استان به جز خانمیرزا که نارنجی(پرخطر) است، در وضعیت قرمز(خیلی پرخطر) شیوع کرونا قرار دارد.

به گزارش ایرنا، در این نشست مصوب شد تا مدارس با ۲۰ درصد ظرفیت و به صورت اختیاری بازگشایی شوند و فعالیت تالارها و نمایشگاه های تخصصی با ۲۰ درصد و ظرفیت رستورانها با ۱۵ درصد ظرفیت باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha