۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۰۴
کد خبرنگار: 2111
کد خبر: 84655364
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

برگزیدگان سومین جشنواره استانی «تئاتر ماه وتار» در بیجار معرفی شدند

سنندج- ایرنا- سومین جشنواره استانی تئاتر ماه وتار روز شنبه با معرفی هنرمندان و گروه های برتر، در بیجار پایان یافت.

به گزارش ایرنا،  در سومین جشنواره استانی تئاتر ماه وتار،  ۱۸ اثر به مرحله داوری رسید و هفت اثر هم به مرحله نهایی راه یافت.

در پایان این جشنواره، در بخش بازیگر برتر احمد سنگین آبادی به خاطر بازی در نمایش "یه شب مهتاب "، سعدی حسینی به خاطر بازی در نمایش " کسوف " و زاهد زندی به خاطر بازی در نمایش " تمام نمی شود ولی تمام" به ترتیب عناوین نخست تا سوم را کسب کردند.

در بخش برترین بازیگر زن هم عناوین اول تا سوم این جشنواره به خانم منیره السادات قاضی زاده به خاطر بازی در نمایش " ماهی ها فراموش نمی کنند"، کیمیا مولودی به خاطر بازی در نمایش " دژم" و مریم مقصودی به خاطر بازی در نمایش "تمام نمی شود ولی تمام" تعلق گرفت.

در پایان این جشنواره، مقام اول بخش طراحی پوستر و بروشور هم به «شیدا پیش بین» طراح نمایش «مکافات سرجوخه» اثر محمد سلیمی رسید.

مقام نخست بخش طراحی لباس هم به «مونا زارعی» طراح نمایش «یک شب مهتاب» به نویسندگی و کارگردانی "عادل گنجی" و طراحی صحنه هم به نمایش "مادرم در برفک تلویزیون یخ زد" تعلق گرفت.

در بخش نمایش نامه نویسی هم عادل گنجی، باقر سروش و اکبر صادقی به مقام اول تا سوم رسیدند.

نمایش " تمام نمی شود ولی تمام " هم عنوان برگزیده این دوره از جشنواره را کسب کرد.

فرهاد قائمیان، حمیدرضا نعیمی و نادر برهانی داوران این دوره از جشنواره بودند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در این آیین اظهار داشت: حمایت و پشتوانه از هنر، وظیفه ای است که در حد توان انجام شده است به طوری که پلاتوی گروس بیجار امسال به بهره برداری رسید و پلاتوی دیواندره هم تامین اعتبار شده است، ۲۰ میلیارد ریال اعتبار هم به پلاتوی سقز اختصاص یافته است.

بهرام نصراللهی زاده افزود: پلاتوی مریوان هم پیش بینی شده و سهم دولتی پلاتوی قروه هم پرداخت شده است، در سنندج هم نگارخانه به یک رقم اعتبار خوب رسیده است.

وی با بیان اینکه زیر ساخت های بیجار، شایسته پذیرایی از مهمانان نیست گفت: ساخت یک هتل ورزشی به علت موقعیت جغرافیایی شهرستان در دستور کار قرار دارد و اعتبار میلیاردی هم جذب خواهد شد تا ۲۰۰ نفر بتوانند در آن استراحت کنند.

مدیر حوزه هنری استان کردستان هم در این آیین اظهارداشت: کشف، جذب و حمایت از هنرمندان جوان و با استعداد، موجب تقویت بنیان فرهنگی و هنری استان و کشور خواهد شد.  

امین مرادی، وجه تمایز هنر نمایش در جامعه را زنده بودن و خلق لحظه ای هنر در نمایش عنوان کرد و گفت: سه ضلع نمایش، هنرمند، مخاطب و ‌متن است که روح نمایش را زنده می کند هر اندیشه ای اگر در قالب هنر جای نگیرد، موثر نخواهد بود.

مدیر حوزه هنری استان کردستان با اشاره به حضور پر رنگ هنرمندان کردستانی و بیجاری در جشنواره فجر امسال گفت: هنرمندان کردستان در جشنواره فیلم فجر امسال خوش درخشیدند.

مرادی با تاکید بر اینکه آسیب های اجتماعی، طلاق و کولبری باید مورد توجه نویسندگان قرار گیرد یادآور شد: جشنواره پایان راه نیست، بلکه فرصتی برای گردهمایی اهل تئاتر و هنر برای شکوفایی و رشد است.

فرماندار شهرستان بیجار هم در این آیین گفت: هنر در کهن دیار گروس از قدمت بالایی برخوردار است و این دیار، هنر پرور و هنر دوست است.

علی اکبر ورمقانی افزود: با همه شرایط کرونایی، چراغ هنر در شهرستان خاموش نشده است ۲ سال سخت بر جامعه هنر گذشت و با همه ظرفیت های اعتباری و انسانی، هنر حمایت شد که بازهم کم بود.

وی ادامه داد: دفاع از تئاتر، جز خط قرمزهای مسئولین است، هنر تعطیل بردار نیست، زبان رسا و توانا در جامعه، هنر است.

فرماندار بیجار در مورد تعطیلی یک هفته ای بیجار هم اظهار داشت: تعطیلی یک هفته ای زودتر از تصمیم وزارت بهداشت، با مسئولیت فرمانداری، به علت پیشگیری از ورود شهر به رنگ قرمز کرونایی بود که خوشبختانه موفق بود.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha