معاون استاندار: احتمال اعمال محدودیت‌های کرونا در کرمانشاه وجود دارد

کرمانشاه- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه اعلام کرد که در صورت تداوم روند افزایشی شیوع کرونا احتمال دارد محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدیدی را در استان اعمال کنیم.

به گزارش ایرنا، «حسین خوش اقبال» روز شنبه پس از نشست ستاد ملی کرونا به صورت ارتباط زنده تصویری در استانداری کرمانشاه، گفت: با توجه به سرعت شیوع اُمیکرون و افزایش تعداد مبتلایان و بستری ها از مردم انتظار داریم سریعاً برای تزریق دُز سوم واکسن اقدام نمایند.

وی افزود: رعایت توصیه های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و اجتناب از حضور در تجمعات برای قطع زنجیره انتقال ویروس ضروری است.

معاون استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در صورت تداوم روند افزایشی احتمال دارد محدودیت ها و ممنوعیت های جدیدی را در استان اعمال کنیم.

خوش اقبال گفت: عبور از این پیک نیازمند همکاری و همراهی مردم است و از مردم انتظار داریم در آستانه سال نو؛ برای رعایت پروتکل های بهداشتی نهایت اهتمام را داشته باشند.

وی تاکید کرد: با همکاری اصناف و بازاریان و حضور تیم های بازرسی اداره صمت امکان نظارت مستمر فراهم شود و استفاده از ماسک توصیه شود.

معاون استاندار کرمانشاه اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی برای انجام واکسیناسیون رده های سنی مختلف و از جمله کودکان دستورالعمل ها را اطلاع رسانی می کند.

۱۳ شهرستان کرمانشاه در وضعیت قرمز است

به گزارش ایرنا، براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۳ شهرستان استان از جمعه ۲۹ بهمن در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت.

شهرستان‌های پاوه، جوانرود، صحنه، قصرشیرین، هرسین، سرپل‌ذهاب، ثلاث باباجانی، کرمانشاه، اسلام آبادغرب، کنگاور، گیلانغرب، سنقروکلیایی و روانسر از امروز در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند و تنها شهرستان زرد استان دالاهو است.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اعلام کرد: آمار بستری‌های کرونا در مراکز درمانی استان کرمانشاه هم‌اکنون ۳۸۱ نفر است که از این تعداد ۹۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۱۹ نفر آنها وخیم است.


«مهدی محمدی» افزود: مجموع جان‌باختگان استان کرمانشاه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۹۷۴ نفر رسیده است.

وی در ادامه عنوان کرد: ۹۰/۶ درصد از جمعیت هدف استان کرمانشاه نوبت اول و ۸۰/۸ درصد نیز نوبت دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

محمدی افزود: ۳۴/۷ درصد از دریافت کنندگان دور دوم برای دریافت دوز سوم اقدام کرده اند ولی مابقی هنوز واکسن دریافت نکرده اند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha