استاندار سمنان: والدین از کودکان در برابر امیکرون مراقبت کنند

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان با ابراز نگرانی از ابتلای کودکان به سویه جدید کرونا (امیکرون) گفت: خانواده ها با پرهیز از حضور در جمع های غیرضروری از کودکان خود مراقبت کنند.

به گزارش ایرنا، سید محمدرضا هاشمی عصر شنبه در نشست ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان در سالن اجتماعات یادگار امام (ره) استانداری افزود: با توجه به افزایش شیوع کرونا و قرارگیری هفت شهرستان استان در رنگ بندی قرمز کرونایی نیاز است تا خدمات بهداشت و درمان تقویت شده و ارتقاء یابد.
استاندار سمنان بیان کرد: تنها شهرستان میامی در وضعیت رنگ بندی زرد کرونایی قرار دارد و در وضعیت رنگ‌ بندی قرمز کرونایی، به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در جامعه، نیاز است تا بازرسی ها تشدید شده و با متخلفان برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد.
وی اضافه کرد: دستورالعمل‌ها و محدودیت‌های کرونایی تعیین شده مرتبط با مدرسه‌های استان سمنان در هفته جاری با توجه به وضعیت شیوع کرونا در استان ادامه دارد.
هاشمی افزود: بر اساس ابلاغ ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، تصمیم گیری برای فعالیت مدارس با حوزه ستادهای استانی است و تصمیمات در زمینه اعمال محدودیت ها در صورت ضرورت و بر اساس وضعیت‌های کرونایی تغییر خواهد کرد.
وی تاکید کرد: با توجه به فرارسیدن روزهای پایان سال و رویکرد مردم برای حضور در بازار، نظارت ها در این حوزه باید تقویت شود و افزایش یابد تا شاهد حفظ سلامت مردم باشیم.
هاشمی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد تا از ظرفیت بسیج برای اجرای بهتر و قوی تر طرح شهید سلیمانی به منظور مراقبت و مواظبت از سلامت مردم در زمینه مقابله با شیوع کرونا استفاده شود.
وی یادآور شد: ستاد فرعی مدیریت مقابله با کرونا در شهرستان ها به منظور مراقبت از جامعه روستایی، در روستاهای استان سمنان تشکیل شود تا نظارت ها در این حوزه افزایش یابد.
استاندار سمنان گفت: هفته گذشته ۲۰ هزار بسته معیشتی، ۸۰۰ عدد بخاری و ۵۰ سری جهیزیه به وسیله سپاه به واسطه شیوع کرونا، تهیه و توزیع شد که لازم است از اقدامات صورت گرفته تقدیر و تشکر کنیم.

طبق اعلام کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا استان سمنان طی ۲۴ ساعت گذشته چهار نفر در استان  به دلیل ابتلا به ویروس کرونا فوت کردند.
طبق تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اکنون شهرستان های سمنان، شاهرود، سرخه، مهدیشهر، آرادان، گرمسار و دامغان در وضعیت قرمز کرونایی و میامی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha