۱ اسفند ۱۴۰۰، ۸:۰۷
کد خبرنگار: 926
کد خبر: 84656011
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۳۸ نفر در قشم به کرونا مبتلا شدند

۱ اسفند ۱۴۰۰، ۸:۰۷
کد خبر: 84656011
۳۳۸ نفر در قشم به کرونا مبتلا شدند

قشم- ایرنا- رییس شبکه بهداشت قشم گفت: از نیمه بهمن‌ماه گذشته تا کنون ۳۳۸ نفر دراین جزیره به اُمیکرون مبتلا شدند که ۱۳۹ مورد مثبت در هفته اخیر ثبت شده است.

دکتر یاسر مرادی روز یکشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در همین مدت همچنین ۷۶ مورد بستری در بیمارستان ثبت شد که ۲۹ نفر از آنان در هفت روز گذشته بستری شدند.

وی ادامه داد: هم اکنون چهار نفر در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم و در بخش کرونا بستری هستند.

رییس شبکه بهداشت قشم تصریح کرد: از ابتدای همه گیری سویه اُمیکرون تا کنون پنج نفر در قشم به علت مبتلا به کرونا فوت کردند.

وی افزود: ۲ مورد متوفی ۲ دُز واکسن تزریق کرده، اما دُز یادآور (سوم) را دریافت نکرده بودند.

مرادی ادامه داد: یک مورد متوفی تنها یک دُز واکسن دریافت کرده بود و ۲ مورد دیگر در طرح واکسیناسیون کرونا شرکت نکرده بودند.

وی تاکید کرد: از مردم درخواست می‌شود در سریع‌ترین زمان ممکن برای تکمیل واکسیناسیون به مراکز تزریق واکسن قشم مراجعه کنند.

رییس شبکه بهداشت قشم با اشاره به ادامه وضعیت قرمز کرونا در این شهرستان افزود: همه افراد باید از مصرف کردن غذا یا مواد خوراکی در مکان‌های سربسته از جمله تالار و رستوران‌ها پرهیز کنند.

وی خاطرنشان کرد: رعایت فاصله اجتماعی و خودداری از شرکت در مراسم‌های شلوغ از دیگر توصیه‌های اکید شبکه بهداشت و درمان به مردم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha