نتیجه آزمایش کرونای یکهزار و ۴۱۶ نفر در شرق استان سمنان مثبت شد

شاهرود – ایرنا – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: پاسخ آزمایش یکهزار و ۴۱۶ نفر طی یک هفته گذشته در شهرستان های شاهرود و میامی مثبت شد.

به گزارش ایرنا، حسین شیبانی روز یکشنبه به رسانه ها افزود: تعداد مراجعان سرپایی به مراکز درمانی شاهرود در این هفته نسبت به هفته قبل حدود چهار درصد افزایش داشت.

وی با بیان اینکه در حوزه تحت پوشش این دانشگاه مراجعان سرپایی مشکوک به اُمیکرون سیر افزاینده دارد، ابراز داشت:  اکنون تعداد بستری ها در بخش عادی و مراقبت های ویژه نیز افزایش یافته است.

شیبانی از فوت سه نفر طی هفته گذشته براثر ابتلا به اُمیکرون در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود خبر داد و اظهار داشت: تصور غلط بستری کمتر مبتلایان به اُمیکرون در بین مردم رواج یافته است اما روند بستری شدگان هم اکنون رو به افزایش است و افراد آسیب‌پذیری که دارای بیماری زمینه ای هستند در معرض خطر مرگ قرار دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه تعداد کودکان مبتلا به سویه اُمیکرون در حال افزایش است، ادامه داد: هم اکنون ۶۸ بیمار کووید۱۹ در بیمارستان‌های شاهرود بستری هستند که از این تعداد ۱۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

وی به بستری شدن هشت نفر طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود اشاره کرد و ابراز داشت: پوشش واکسن در بین جامعه هدف شهرستان های شاهرود و میامی در نوبت نخست ۹۳.۴ درصد، نوبت دوم ۸۵.۶ درصد و نوبت سوم نیز ۳۴.۹ درصد است.

شیبانی با بیان اینکه برای عبور از پیک ششم کرونا باید تزریق دُز سوم واکسن را جدی گرفت، اظهار داشت: استفاده از ۲ لایه ماسک، پرهیز از دورهمی و تجمعات، رعایت فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از تهویه مناسب در فضاهای سربسته از بالا رفتن تعداد مبتلایان به ویروس کرونا جلوگیری می کند.

به گفته وی، هفته گذشته در حوزه بهداشت ۲۲۰ مورد تخلف اصناف به مراکز قضایی گزارش شد که از این تعداد هشت مورد پلمب شد.

بیمارستان های امام حسین (ع) و بهار شاهرود به بستری بیماران کرونایی اختصاص دارد. هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت قرمز و شهرستان میامی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.      

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha