استاندار هرمزگان: حل مشکل مسکن مردم از برنامه‌های دولت سیزدهم است

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان گفت: یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم حل مشکل مسکن مردم است و در همین راستا کلنگ زنی طرح ۳۲۰ واحدی مسکن در منطقه پیامبر اعظم(ص) بندعباس انجام شد.

مهدی دوستی روز یک‌شنبه در آیین کلنگ زنی طرح ۳۲۰ واحدی مسکن در شهرک پیامبر اعظم (ص) بندرعباس افزود: این طرح در قالب طرح نهضت ملی مسکن انجام خواهد شد و براساس آسیب‌شناسی انجام شده سعی شده سه مشکل زیرساخت‌ها، کیفیت و سرعت اجرای طرح کاهش یابد.

استاندار هرمزگان  اظهار امیدواری کرد : با تشکیل کارگروه‌ها و انجام نظارت مؤثر توسط ناظران مسوول حوزه ساخت و ساز، این سه مشکل در شهر بندرعباس کاهش یابد و نباید اشتباه‌های گذشته تکرار شود.

دوستی بیان داشت: طرح مسکن مهر به مانند طرح های گذشته نقص‌ها و مشکل‌هایی داشت که باید در طرح‌های بعدی آن‌ها را جبران کرد و خانه‌های با کیفیت، در زمان مناسب و دارای زیرساخت های کافی در اختیار مردم قرار گیرد.

وی که برای آیین کلنگ زنی طرح ۳۲۰ واحدی مسکن طرح نهضت ملی مسکن فرهنگیان در شهرک پیامبر اعظم (ص)بندرعباس حاضر شده بود خطاب به مدیرکل‌های حاضر در محل، گفت: این شهرک بسیار بی‌روح است و در نظر گرفتن فضای سبز برای طرحی که اکنون کلنگ آن به زمین زده شد اقدام خوبی است.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: برای نما در طرح های ساختمانی و به ویژه مسکن فکری کنید که چالشی برای اینجاست، فناوری هم باید با اجرای طرح های چند میلیونی مسکن وارد حوزه ساخت بشود و این یکی از اهداف و برنامه‌های متولیان حوزه مسکن باشد.

استاندار هرمزگان: اعتقادی به شهر جدید علوی ندارم

این پرسش در پایان آیین کلنگ زنی از استاندار هرمزگان پرسیده شده که آیا اختصاص شهر جدید علوی در فاصله ۴۰ تا ۵۰ کیلومتری بندرعباس برای احداث منازل طرح ملی مسکن اقدام مناسبی است که دوستی پاسخ داد: از ۲ منظر می‌توان به این پرسش پاسخ داد که نظر شخصی‌ام را می‌گویم.

وی ادامه داد: با توجه به سواحل زیبا و بین نظیری که در هرمزگان وجود دارد باید از ظرفیت دریا استفاده شود تا خیر وجود این سواحل به مردم شریف برسد و اگر بناست شهری در این استان بنیان گذاشته شود در سواحل زیبا و بی‌نظیر استان باشد.

دوستی در هنگام ترک محل کلنگ زنی طرح یاد شده روبه به خبرنگار ایرنا کرد و گفت: اعتقادی به شهر جدید علوی ندارم.

طرح جامع شهر جدید علوی در۵۰ کیلومتری شمال غربی بندرعباس سال ۱۳۹۲ به تصویب شورایعالی شهرسازی و معماری ایران رسیده است که در زمان ثبت نام نهضت ملی مسکن به عنوان محل احداث خانه‌ها معرفی شده بود.

این امر انتقادهای بسیاری را در بندرعباس به علت بٌعد مسافت از بندرعباس به عنوان محل کسب و کار مردم، کامل نبودن زیرساخت‌های حمل و نقلی در این استان برانگیخته است.

همچنین عده‌ای معتقدند می‌توان شهر جدید علوی را با توجه به مسافت نزدیک‌تر آن به صنایع غرب بندرعباس و بندر شهید رجایی ‌می‌توان برای کارکنان آنها اختصاص داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha