نمودار مبتلایان سرپایی به کرونا در زنجان به قله موج ششم رسید

زنجان - ایرنا - سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: با افزایش تعداد بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در استان زنجان، نمودار سرپایی در زنجان به قله‌ موج ششم رسیده بر این اساس توجه شهروندان به رعایت توصیه های بهداشتی بیش از پیش ضروری است.

دکتر مشهود تقی‌لو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر موج کرونا سه پیک شامل مراجعات سرپایی، بستری و  فوتی‌ها را به دنبال دارد.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر تعداد بیماران کرونایی بستری شده‌ در استان در حال افزایش بوده و از طرفی  اغلب شهرهای استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند که محدودیت‌های کرونایی در آنها اعمال می‌شود.

تقی‌لو ادامه داد: طبق آخرین اظهارات سخنگوی ستاد ملی کرونا، تعطیلی مهدهای کودک‌، دورکاری مادران شاغل دارای فرزند زیر ۶ سال (با موافقت اداره)، تاکید مجدد بر تصمیم‌گیری ستاد کرونای استان‌ها در خصوص "حضوری یا غیرحضوری" بودن آموزش مدارس و دانشگاه‌های آن منطقه، بر اساس میزان شیوع بیماری در میان دانش آموزان و دانشجویان اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: نظارت بر رعایت جدی‌تر شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی اصناف و در وسائل نقلیه عمومی، کنترل جدی‌تر اجتماعات بر اساس محدودیت‌های تصویب شده در گذشته " اجتماعات فرهنگی، اجتماعی و مذهبی در حد ۲۰ درصد ظرفیت فضا و جلسات اداری حداکثر ۳۰ نفره و هر ۲ به مدت حداکثر ۹۰ دقیقه"، تاکید بر واکسینه بودن کارکنان ادارات یا ارائه تست منفی PCR  هر ۱۵ روز یکبار، از دیگر مصوبات این ستاد بوده است.

سرپرست معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان تصریح کرد: هم اکنون ۲۸۹ بیمار مبتلا به کووید- ۱۹ در بیمارستان‌های زنجان بستری هستند که ۳۵ مورد مثبت روز گذشته را شامل می‌شود و این تعداد نیز نسبت به روزهای گذشته روند افزایشی به خود گرفته است.

وی یادآوری کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون آمار مبتلایان مثبت سرپایی بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی در این استان به رقم ۱۵۳ هزارو ۳۱۴ نفر رسیده است که ۳۱۴ مورد آن، آمار روز گذشته را شامل می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha