۱۶ قرارداد واگذاری زمین در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد بسته شد

بجنورد- ایرنا- مدیر منطقه ویژه اقتصادی بجنورد گفت: ۱۶ قرارداد واگذاری زمین با پیش بینی سرمایه‌گذاری هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از ابتدای تاسیس این منطقه ( سال ۹۷) تاکنون بسته شده است.

مصطفی عبدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گستره اراضی واگذار شده در طی این قراردادها ۶.۲ هکتار است.

وی با بیان این که بیشترین سهم سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی مربوط به شرکت دارویی فرآیند شیمی نویان است افزود: فاز یک این شرکت تولید دارو هم اکنون در حال ساخت است و سال آینده به بهره برداری می رسد.

عبدی با بیان اینکه تنها واحد تولیدی استان که با مشارکت سرمایه گذار خارجی راه اندازی شده نیز هم اکنون درمنطقه ویژه اقتصادی فعالیت می کند افزود: واحد فرآوری برنج با سرمایه گذاری خارجی ۳۲۷ هزار یورو در منطقه ویژه اقتصادی به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان این که گستره منطقه ویژه اقتصادی خراسان شمالی ۳۵۵ هکتار است افزود: هم اکنون فاز نخست  آن در مساحت ۴۹ هکتار با تامین زیر ساخت های مورد نیاز سرمایه گذاران اجرایی شده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بجنورد افزود: براساس برآوردهایی که انجام شد در افق این منطقه اشتغالزایی مستقیم برای هفت هزار نفر دیده شده است.

وی میزان اشتغال کنونی در منطقه ویژه اقتصادی را با توجه به جواز تاسیس قراردادهای منعقد شده  ۵۲۸ نفر عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: منطقه ویژه اقتصادی بجنورد در بین مناطق همانند خود پس از یزد دومین منطقه ویژه اقتصادی است که با استقرار گمرک در آن واحد ها به راحتی می توانند عملیات گمرکی  خود را نیز انجام دهند و نزدیکی به شهر و همجواری با کشور همسایه ترکمنستان و استان های صنعتی مانند سمنان و خراسان رضوی و دسترسی آسان به فرودگاه بین المللی بجنورد از جمله مزایای منطقه ویژه اقتصادی بجنورد است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بجنورد در مورد زیرساخت هایی مانند آب و برق و گاز و مخابرات نیز  گفت: هم اکنون  ۲۷ لیتر بر ثانیه آب، ۱۶ مگاوات برق، شبکه گاز و  اینترنت پرسرعت و فیبرنوری برای منطقه ویژه اقتصادی بجنورد تامین شده است.

بیش از ۳۶۰ واحد صنعتی در خراسان شمالی فعالیت می کنند.

این استان شمالشرق کشور ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و دارای ۹ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha