برنامه‌های کلان دولت در زمینه ایجاد اشتغال در فارس دنبال می‌شود

شیراز- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: با توجه به اهمیت توجه به رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال، برنامه‌های کلان دولت سیزدهم و وزارت صمت در این حوزه‌ها در استان با جدیت دنبال می‌شود.

روابط عمومی این سازمان یکشنبه به نقل از حمیدرضا ایزدی در نشست پایش پیشرفت پروژه‌های درج قیمت تولید کننده که به شکل ویدئو کنفرانسی با حضور وزیر صمت برگزار شد افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در سطح ملی و استان‌ها که متناسب با رشد جمعیت و آمایش سرزمین در حال انجام است باید در کشور ۵۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شود این عزم و اراده جدی در استان فارس وجود دارد که رونق اقتصادی و رشد هشت درصدی محقق شود.
وی، با بیان اینکه زنجیره تولید کالا به شکل کامل و مستمر در فارس رصد می‌شود ادامه داد: وظیفه دولت سیاستگذاری، تسهیل‌گری، تنظیم‌گری و نظارت بر عرضه کالاهای تولیدی در بازار مصرفی است.
ایزدی، اجرای طرح ملی درج قیمت تولید کننده بر روی کالاها را مهم توصیف کرد و گفت: این طرح در چند مرحله اجرا خواهد شد که در گام نخست ده‌ها کالا مشمول درج قیمت تولید کننده است که مسئولیت آن نیز با واحدهای تولیدی است و ما نیز به شکل مستمر بر اجرای این فرآیند نظارت خواهیم داشت.
او افزود: بازرسان سازمان صمت، جهاد کشاورزی و اصناف باید بر اساس تکالیف قانونی خود برای جلوگیری از تضییع حقوق مصرف‌کنندگان، بر بازار نظارت جدی داشته باشند که در این زمینه اطلاع‌رسانی مناسب و فراگیر و همچنین فرهنگ‌سازی در اجرایی شدن و تاثیرگذار بودن این طرح ملی قابل توجه است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: بر اساس ماده ۱۵ قانون نظام صنفی کشور، افراد صنفی عرضه کننده کالاها و خدمات مکلفند قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمت را به ‌طور روشن و مکتوب و به شکلی که برای همگان قابل رویت باشد در محل کسب خود نصب کنند.
وی، در خصوص تامین مالی زنجیره‌ای واحدهای تولیدی هم گفت: میزان سرمایه در گردش برای تامین نقدینگی لازم واحدهای تولیدی باید بر اساس قانون و یک فرآیند مشخص باشد تا اعتبارات مالی پس از استعلام از سامانه جامع تجارت با همکاری بانک‌های عامل به حساب فروشندگان واریز شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha