بارش برف تردد در محورهای مهاباد را با کندی مواجه کرد

مهاباد- ایرنا- سرپرست اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: کولاک و بارش برف، تردد در محورها مواصلاتی و گردنه های برفگیر این شهرستان را با کندی مواجه کرده است.

رحمت نویدی نیا روز یکشنبه روز گفت و گو با خبرنگار افزود: همزمان با آغاز فعالیت سامانه بارشی از روز گذشته در این شهرستان، شاهد بارش باران، برف و کولاک در همه محورهای مواصلاتی این شهرستان هستیم .

وی اضافه کرد: عملیات برف روبی و نمک پاشی در محور مهاباد به بوکان و محدوده گردنه "قره بلاغ" انجام شده و از رانندگان هنگام تردد در این محور خودروی خود را به زنجیر چرخ و دیگر امکانات ایمنی مجهز سازند..

وی ادامه داد: همچنین از بامداد امروز نیز نمک پاشی و برف روبی در محور مهاباد به سمت سردشت به ویژه در گردنه "جواله رشان" انجام شده و هم اکنون تردد به علت کولاک و عدم دید کافی به کندی در حال انجام است.

سرپرست اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد اظهار داشت: در حال حاضر نیز تردد در محورهای مهاباد به ارومیه و مهاباد به میاندوآب با وجود بارش شدید باران به صورت عادی و بدون مشکل در جریان است و گزارشی مبنی بر مسدودی در مسیر جاده پسوه نیز دریافت نشده است.

نویدی نیا بیان کرد: گروه های راهداری در مسیرهای بین‌شهری به ویژه گردنه های برفگیر این شهرستان تا پایداری شرایط جوی استقرار داشته و اقدام به نمک پاشی و برف روبی محورهای مواصلاتی می کنند.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش دید افقی، تداوم بارش برف و کاهش دما در محورهای مواصلاتی به ویژه گردنه‌ها، رانندگان از تردد در تمامی محورهای مواصلاتی این شهرستان تا مساعد شدن شرایط آب و هوا خودداری کنند.

نویدی نیا از رانندگانی که قصد تردد در مسیرهای منطقه را دارند، خواست که قبل از سفر در این فصل از وضعیت راه ها از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.

به گزارش ایرنا، سامانه بارشی که از روز گذشته وارد منطقه شده است فعالیت خود را تا اواخر وقت امروز به صورت بارش باران و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی به صورت برف همراه با وزش باد نشان می دهد.

هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای «کیتکه» (گردنه جواله‌ره‌شان)، «کله‌گاوی» ( گردنه زمزیران) و «آفان» در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است؛ ۶۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند و ۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحدها قرار دارد.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha