راهیان نور موجب آشنایی نسل جوان با فرهنگ دفاع مقدس می‌شود

همدان-ایرنا- سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: برگزاری اردوهای راهیان نور نسل جوان را با فرهنگ ازخودگذشتگی، ایثار، فداکاری و شهادت در دوران هشت سال دفاع مقدس آشنا می‌ کند.

به گزارش ایرنا، «مهدی باب الحوائجی» روز یکشنبه در دومین جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی راهیان نور استان همدان، اجرای طرح اردوهای راهیان نور را بهترین فرصت برای شناخت بیشتر دوران دفاع مقدس و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید دانست.

وی اظهار داشت: طرح راهیان نور برای الهام گرفتن دانشجویان و دانش آموزان از رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام، تجدید عهد و پیمان با آرمان‌های شهدا و مقابله با تهدیدات و تهاجم فرهنگی دشمن اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مباحث سخت افزاری برگزاری اردوهای راهیان نور برعهده دستگاه های اجرایی قرار دارد ادامه داد: در بحث نرم افزاری و اعتقادی با محوریت سپاه پاسداران برنامه ریزی های دقیق انجام شده تا بتوانیم از ظرفیت شهید، شهادت و فرهنگ ایثار برای تقویت بنیه های اخلاقی جامعه و ارتقای اندیشه دانش آموزان و دانشجویان استفاده کنیم.

طرح راهیان نور در فرهنگ عمومی مردم تاثیر بسزایی دارد

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برگزاری اردوهای راهیان نور بهترین موضوع برای معرفی و ترویج فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس است افزود: این رویداد عظیم مردمی به عنوان یک عنصر فعال و کارآمد ناب ترین و بهترین خدمات را به نسل کنونی و نسل‌های آینده ارائه می‌دهد چرا که این طرح در فرهنگ عمومی مردم و حتی امنیت ملی نیز تاثیر بسزایی دارد.

سردار «مظاهر مجیدی» خاطرنشان کرد: مهمترین و مؤثرترین روش برای جلوگیری از تهاجم فرهنگی و آشنایی نسل امروز با دوران پرافتخار انقلاب اسلامی، آشنایی با ارزش‌های دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه اردوهای راهیان نور استان همدان برای بازدید از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس و به منظور آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت پس از ۲ سال برقرار می‌شود اظهار داشت: دانشجویان و دانش آموزان متقاضی برای شرکت در این اردوها، باید دُزهای سه‌گاه واکسن کرونا را تزریق کرده باشند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان زمان اعزام دانشجویان داوطلب سفر به راهیان نور در ۲ اردوگاه اهواز و آبادان را ۱۵ اسفندماه و اعزام مردم و محلات را بعد از آن اعلام کرد.

به گفته وی برنامه راهیان نور دانش آموزان از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است و تاکنون بیش از ۱۱۰ هزار دانش آموز استان همدان به این مناطق اعزام شده‌اند.

استان همدان در دوران هشت سال دفاع مقدس حدود هشت هزار شهید، ۱۷ هزار جانباز و یک هزار آزاده سرافراز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha