۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۵۳
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 84656379
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایستگاه هواشناسی آزادشهر به‌زودی افتتاح می‌شود

گنبدکاووس- ایرنا - مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: ایستگاه خودکار هواشناسی آزادشهر در صورت تامین برق و شبکه مخابرات آن تا اواسط ماه اسفند به بهره برداری می رسد.

نوربخش داداشی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: مجوز راه‌اندازی اداره و دفتر مطالعات هواشناسی کشاورزی آزادشهر آبان ماه امسال با پیگیری نماینده مردم منطقه در مجلس اخذ شد اما با توجه به تامین نشدن زمین موردنیاز اکنون در مرحله نخست ایستگاه خودکار هواشناسی با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۳۰۰ متر متعلق به اداره هواشناسی در داخل شهر آزادشهر به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: با وارد مدار شدن این ایستگاه خودکار تمام اطلاعات مانند دمای خاک و هوا و وزش باد اندازه‌گیری و به مرکز مخابره می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گلستان افزود: با تامین زمین مناسب در محدوده خارج از شهر، در مرحله بعدی دفتر مطالعات هواشناسی کشاورزی آزادشهر راه اندازی خواهد شد.

داداشی تصریح کرد: با راه اندازی این ایستگاه در مجموع ۱۳ شهرستان استان ایستگاه‌ هواشناسی دارند و همچنین تامین زمین برای نصب و راه اندازی ایستگاه هواشناسی در گالیکش تنها شهرستان باقی مانده تا نیمه اول سال آینده در دستورکار قرار دارد.

وی یادآور شد: ۱۵۶ ایستگاه و سامانه هواشناسی از انواع مختلف شامل "سینوپتیک، اقلیم شناسی، باران‌سنجی، جاده‌ای، جو بالا، باران سنجی خودکار و پایش گرد و غبار" در استان گلستان فعال است.

مدیرکل هواشناسی گلستان ادامه داد: ۱۰ ایستگاه سینوپتیک، ۲۱ ایستگاه اقلیم شناسی و ۸۰ ایستگاه باران‌سنجی، یک ایستگاه جاده‌ای در مسیر خوش ییلاق، یک ایستگاه دریایی در گمیشان و ایستگاه جو بالا در فرودگاه گرگان از شاخص‌ترین ظرفیت‌های این مجموعه در استان است.

داداشی افزود: هم اکنون ۱۳ ایستگاه باران‌سنج خودکار(آنلاین) در ارتفاعات گلستان فعال است و خودکار کردن ۱۲ ایستگاه باران‌سنج دیگر استان در دستورکار قرار دارد.

شهرستان آزادشهر با افزون بر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

گلستان با گستره افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع و برخورداری از هفت اقلیم آب و هوایی از جنوب با سمنان، از شرق با خراسان شمالی، از غرب با مازندران و از شمال با ترکمنستان همسایه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha