۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۵۰
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84656421
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

روزانه حدود ۲۰۰ تن مرغ در استان همدان تولید می‌شود

همدان- ایرنا- معاون توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی همدان از تولید روزانه ۱۹۰ تا ۲۰۰ تُن مرغ به طور متوسط در این استان خبر داد و گفت: این میزان تولید بیش از نیاز و مصرف است که بخشی از آن به سایر استانها ارسال می شود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان همدان «حسین فضلی» اظهار داشت: مصرف روزانه مرغ در این استان ۱۲۰ تا ۱۳۰ تن است و حدود ۶۰ تا ۶۵ تن مرغ مازاد به سایر استان‌ها که دارای کمبود مرغ هستند، ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی و هماهنگی‌های انجام شده با معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی دی و بهمن ماه جوجه ریزی مطلوبی در استان صورت گرفت و در دی ماه سه میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده که محصول مرغ تولیدی آن از ۲۰ بهمن تا فروردین سال آینده وارد بازار می شود.

معاون توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان میزان جوجه ریزی انجام شده استان را در بهمن ماه سه میلیون و ۱۱۱ هزار قطعه برشمرد و افزود: محصول این میزان جوجه ریزی بهمن ماه نیز از ابتدای فروردین ماه سال آینده و قبل از ماه رمضان وارد بازار می‌شود و با برنامه‌ریزی‌ های انجام شده در رابطه با تامین مرغ مورد نیاز مردم در بازار کمبودی وجود ندارد.

فضلی تصریح کرد: با توجه به سیاست دولت مبنی بر کنترل قیمت کالاهای اساسی، قیمت مرغ قطعه بندی شده(چهار تکه) توسط وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شده که اصناف، واحدهای فروشنده، صنف بازار و اتحادیه مرغ فروشان باید این قیمت‌های ابلاغی را رعایت و اجرایی کنند.

وی خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر ران بدون پوست و کمرگیری شده ۴۱ هزار و ۷۰۰ تومان، سینه با استخوان بدون پوست ۵۰ هزار و ۴۶۵ تومان، کتف ۳۱ هزار و ۸۵۰ هزار تومان، بال ۴۰ هزار و ۲۵۰ تومان، گردن ۱۵ هزار و ۲۵۰ تومان، مخلوط ران و سینه بدون پوست ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان و مخلوط بال و کتف ۳۵ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام شده که واحدهای فروشنده باید بر اساس این قیمت نسبت به عرضه به مشتریان اقدام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha