دیمکاران خراسان شمالی مبارزه با علف های هرز را در اولویت قرار دهند

بجنورد- ایرنا- مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: غلات کاران دیم استان پیش از تغذیه اراضی به منظور کاهش هزینه‌های تولید و رشد گیاهان با علف‌های هرز به موقع مبارزه کنند.

مهندس پژمان شهابی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش از تغذیه کشتزارهای دیم استان باید با علف های هرز به درستی مبارزه شود.

وی افزود: همچنین کشاورزان در اراضی آبی نیز قبل از تغذیه باید مبارزه با علف های هرز را داشته باشند چرا که تغذیه باید به رشد غلات برسد.

شهابی اظهار داشت: اراضی دیم استان هم اینک سبز شده است اما کشاورزان در انتظار بارش های به موقع برای رشد گیاه هستند، اگر سطح سبز این اراضی مطلوب نیست کشاورزان آن را تغذیه نکنند.

وی افزود: در سال جاری کشاورزان دیمکار در سطح ۹۴ هزار هکتار گندم و ۲۳ هزا هکتار جو کشت کرده اند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: همچنین کشاورزان در سطح ۴۷ هزار هکتار اراضی آبی گندم و ۲۵ هزار هکتار اراضی آبی جو کشت کرده اند.

وی اظهار داشت: علاوه بر کشت غلات کشاورزان این استان امسال در سطح یکهزار و ۷۰۰ هکتار دانه های روغنی کلزا و کاملینا را نیز کشت کرده اند که از مجموع این سطح یکهزار و ۲۰۰ هکتار کلزا و مابقی کاملینا است.

به گزارش ایرنا برخی از کشاورزان این استان به علت نبود بارش های موثر به اجبار به سمت خشکه کاری و کشت انتظاری رفتند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: گندمکاران استان در سال زراعی گذشته ۱۱۲ هزار تن محصول از کشتزارها برداشت کردند که نسبت به سال ماقبل آن۶۰ درصد کاهش داشت.

شهابی دلیل کاهش تولید گندم در استان را خشکسالی، نبود بارش موثر و سرمازدگی عنوان کرد و اظهار داشت: بخش هایی از اراضی استان به علت خشکسالی و تنش آبی از بین رفت.

به گزارش ایرنا خشکسالی ۱۱ هزار میلیارد ریال به زراعت گندم و جو این استان در سال زراعی گذشته خسارت زد که از جمله این خسارت ها کاهش تولید کاه بوده است.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار را اراضی زراعی  و مابقی را باغ تشکیل می دهد که حدود ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی  محسوب می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha