۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۱۴
کد خبرنگار: 2863
کد خبر: 84656650
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستگاه‌های اجرایی قم وظیفه نظارتی خود در حوزه پسماندها را انجام دهند

قم ـ ایرنا ـ مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: درقانون مدیریت پسماند، سازمان محیط زیست صرفا ناظر بر اجرای قانون بوده و دستگاه‌های اجرایی ذیربط، مسئول نظارت بر اجرای ضوابط و آیین نامه‌ها هستند.

سید رضا موسوی مشکینی روز یکشنبه درکارگروه مدیریت پسماند استان قم افزود: مدیریت اجرایی و نظارت بر اجرای ضوابط و روش‌ها درحوزه پسماندهای عادی، ویژه و صنعتی، پزشکی و کشاورزی، متولی مشخصی دارد و سازمان محیط زیست ناظر بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در این حوزه است.

وی با اشاره به مسئولیت وزارتخانه‌های کشور، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جهاد کشاورزی در رابطه با موضوع پسماند، اظهار داشت: متأسفانه نظارت دستگاه‌های اجرایی در حوزه پسماندها، کمی مغفول مانده و آنها باید وظیفه نظارتی خود را به خوبی انجام دهند.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای ساماندهی و بهبود وضعیت سایت ۱۸ هکتاری پسماند صنعتی سلفچگان قم، خاطرنشان کرد: امیدواریم به زودی معضلات زیست محیطی در این سایت که از دغدغه‌های جدی مردم منطقه است، برطرف شود.

موسوی مشکینی با اشاره به مسائل پیچیده و گوناگون در حوزه پسماندها در سراسر جهان، از راه اندازی سامانه جامع محیط زیست (Iranemp) خبر داد و گفت: بر اساس قانون، تمامی اطلاعات مربوط به پسماندها، تولیدکننده آنها و هرگونه نقل و انتقال آنها باید در این سامانه ثبت و بارگذاری شود.

موسوی با بیان اینکه متأسفانه در سالهای گذشته شاهد رهاسازی پسماندهای صنعتی در مراتع و جاده‌های استان بودیم، تصریح کرد: امیدواریم با دستور اخیر دادستانی و با مشارکت پلیس راهور، ورود و خروج هرگونه پسماند به استان ساماندهی و این معضل کاهش یابد.

وی با بیان اینکه برخی از واحدهای صنعتی از اظهار میزان پسماندهای خود تمکین نمی‌کنند، اظهار داشت: امیدواریم پروانه بهره‌برداری سایت جدید مدیریت پسماند صنعتی استان نیز هرچه سریع‌تر صادر شده تا مدیریت پسماندهای ویژه و صنعتی در استان به شکل مطلوب تری انجام شود.

وی در پایان خواستار تشدید نظارت بر سایت ۱۸ هکتاری پسماند صنعتی و کنترل مبادی ورودی شهرک صنعتی سلفچگان شد و گفت: ادامه فعالیت سایت‌های پنجگانه نخاله‌های ساختمانی در قم باید مورد بازنگری و تصحیح قرار بگیرد.

کارگروه مدیریت پسماند استان قم با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی ذیربط در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری قم برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha