۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۴۹
کد خبرنگار: 5212
کد خبر: 84656856
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی

۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۴۹
کد خبر: 84656856
بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- کشف ۹۹ کیلو گرم مواد مخدر در گناباد، برگزاری دوره آموزشی امامت مسجد در مشهد و امضای تفاهمنامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و چند مرکز مختلف از جمله عناوین مهمترین اخبار کوتاه روز یکشنبه در این استان است.

گناباد- فرمانده انتظامی گناباد از کشف ۹۹ کیلوگرم تریاک در این شهرستان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ قربانعلی قربانی گفت: ماموران انتظامی ایستگاه بازرسی شهید سالاری گناباد هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودرو سواری پراید که از استان‌های جنوبی کشور به مقصد مشهد در حرکت بود مشکوک شده و آن را متوقف کردند. وی افزود: ماموران در بازرسی دقیق از این خودرو ۹۹ کیلو تریاک کشف کردند. فرمانده انتظامی گناباد ادامه داد: در این ارتباط یک متهم دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد. 

مشهد- تفاهمنامه همکاری علمی، تحقیقاتی و پژوهشی بین انجمن علمی فناوری چاپ ایران و اتحادیه صنعت چاپ خراسان رضوی و دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و واحد مشهد به امضا رسید. این تفاهمنامه به منظور گسترش ارتباط و ایجاد همفکری و بهره گیری از توانایی‌های علمی، آموزشی، تحقیقاتی و توسعه‌ای بین دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی به نمایندگی دکتر محسن مرادی رییس این دانشگاه و انجمن علمی فناوری چاپ ایران به نمایندگی محمد بیطرفان رییس انجمن و علی مغانی رییس اتحادیه صنعت چاپ خراسان رضوی منعقد گردید. همکاری در زمینه ایجاد رشته‌های مرتبط با علوم و فناوری چاپ و ارتقای آن تا مقطع دکتری، همکاری اتحادیه در فراهم نمودن بسترهای لازم برای آموزش عملی دانشجویان مقطع کاردانی و بالاتر در فضاهای صنعتی و امکان استفاده از امکانات، ماشین آلات و تجهیزات چاپ، استفاده مطلوب از توانایی‌های دانشگاه و انجمن در اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و کاربردی و تجاری سازی یافته‌های پژوهشی مورد نیاز از موضوعات این تفاهمنامه است. علاوه بر آن دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و فرماندهی انتظامی خراسان رضوی نیز تفاهمنامه‌ای با هدف توسعه همکاری‌های آموزشی،‌ پژوهشی و فنی امضا کردند. بهره‌مند شدن طرفین از امکانات یکدیگر در زمینه‌های علمی، آموزشی، پژوهشی، فنی و مشاوره‌ای، تبادل اولویت‌های پژوهشی و جهت دهی به موضوعات پژوهشی، همکاری در پروژه‌های مشترک پژوهشی و نگارش و انتشار مقالات علمی، ‌آموزشی و پژوهشی در نشریه‌های طرفین، تألیف، ترجمه، چاپ، نشر و تبادل کتاب (الکترونیکی و فیزیکی) و مجلات علمی و پژوهشی به صورت مشترک از موضوعات این تفاهمنامه است.

مشهد- نخستین دوره‌ی آموزشی امامت مسجد توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان در مشهد برگزار شد. معاون آموزش و پژوهش مرکز رسیدگی به امور مساجد استان های خراسان به خبرنگار ایرنا گفت: تحقق تمدّن نوین اسلامی و زمینه‌سازی برای ظهور، اهداف غایی انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی است و مساجد به‌ عنوان یکی از ارکان ساخت تمدّن اسلامی، جایگاه ویژه‌ای در رسیدن به این هدف دارند. حجت الاسلام والمسلمین امیر کریمی افزود: مسجد، کانون تربیت نیروی انسانی تمدّن‌ساز، بستر فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در مسیر تمدّن‌سازی و محور مدیریت جامعه‌ اسلامی است و امام جماعت، به‌عنوان مدیر این نهاد ارزشمند، نقش اصلی را در رسیدن به این هدف ایفا می‌کند. وی ادامه داد: توانمندی امام جماعت و تسلّط او به بینش، دانش و روش لازم برای مدیریت مسجد و محیط پیرامونی آن، باعث تقویت جایگاه مسجد و آغاز حرکت تمدّنی مساجد خواهد بود. معاون آموزش و پژوهش مرکز رسیدگی به امور مساجد استان های خراسان گفت: در این راستا بر اساس راهبردهای تعریف‌ شده، نخستین دوره‌ آموزشی بدو امامت برای ۶۰ نفر از ائمه‌ جماعات جوان مشهد برگزار شد. وی افزود: بررسی جایگاه تمدّنی مسجد، بررسی مولفه‌های مسجد تراز انقلاب اسلامی، آشنایی با ارکان و تشکل‌های مسجد، فقه امامت، مهارت مدیریت مالی و حقوقی، مهارت‌ حل اختلاف، مهارت ارتباط موثر و مهارت تبلیغ در مسجد، از جمله سرفصل‌های این دوره‌ آموزشی بود که در مسجد شهدای شهرداری بوستان پردیس برگزار شد. حجت الاسلام والمسلمین کریمی ادامه داد: انتقال تجربیات در زمینه‌ اداره‌ مسجد، آشنایی با سامانه‌ها و منشورات مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان از جمله برنامه‌های جانبی این دوره‌ ۲ روزه بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha