احتمال ابتلا به بیماری کووید۱۹ در مراکز درمانی بیش از دیگر اماکن است

شیراز - ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه افزایش کرونا در استان فارس موجب افزایش مراجعه به مطب ها، درمانگاه‌ ها و بیمارستان‌ ها شده است، گفت: در این مراکز، احتمال ابتلا به بیماری کووید۱۹ بیش از دیگر اماکن است، افراد از مراجعه غیرضروری به این مراکز خودداری کنند.

مهرداد شریفی روز یکشنبه با اشاره به گسترش سویه اومیکرون و افزایش موارد ابتلا به کووید۱۹ در فارس، به مردم توصیه کرد در شرایط فعلی از مراجعه غیرضروری به بیمارستان ‌ها، مراکز درمانی و مطب ها پرهیز کنند.

دکتر شریفی افزود: افراد در صورت لزوم برای مراجعه ضروری به مراکز بهداشتی و درمانی نیز با همراهان کمتری به این مراکز مراجعه داشته باشند.

این مسوول بهداشت و درمان  با اشاره به شلوغی مراکز ارایه دهنده خدمات زیبایی در سطح استان، ادامه داد: در شرایط فعلی از مردم می خواهیم خدمات مربوط به اعمال زیبایی و موارد غیراورژانسی را به زمان دیگری موکول کنند.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ابراز نگرانی از کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سطح استان، اظهار کرد: در شرایط شیوع کرونا نیاز است تمامی آحاد جامعه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، مجموعه سلامت استان را همراهی کنند؛ چرا که در صورت تداوم وضعیت قرمز و افزایش موارد ابتلا به کرونا، در خدمات رسانی درمانی با بحران مواجه می ‌شویم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: توصیه می شود شهروندانی که دارای علایمی شبیه به سرماخوردگی همراه با تب زیاد، تنگی نفس و مشکلات گوارشی غیرمعمول هستند، با رعایت نکات بهداشتی به پزشک و یا مراکز منتخب ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا مراجعه کرده و از مراجعه مستقیم به اورژانس بیمارستان ها خودداری کنند.

کرونا طی شبانه روز گذشته در فارس، جان ۱۳ نفر را گرفت

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کرونا در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز یکشنبه، یکم اسفند ۱۴۰۰، اعلام کرد.

به گزارش ایرنا ، در این اطلاعیه آمده است:از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۳۳ هزار و ۴۰۶ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۵۹۴ هزار و ۹۳۰ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۶۹۱ هزار و ۲۹۸ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۰۱ هزار و ۴۳۸ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۳۴۲ هزار و ۱۰۸ مورد تست سریع انجام شده و ۹۳ هزار و ۴۹۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۱۷۸ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون هزار و ۲۵۳ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۷۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و ۶۸۵ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۷۳ هزار و ۴۰۱ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۷۴۰ هزار و ۸۳۴ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۳۴۱ هزار و ۶۵ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۴۰ هزار و ۶۵۳ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۳۵۹ هزار و ۱۱۶ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha