۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۲۳
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84656967
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قوه قضاییه مجوز و فعالیت وکلا در مناطق دورافتاده را بررسی کند

بجنورد-ایرنا- رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: برخی وکلا مجوز فعالیت خود را از مناطق دورافتاده می گیرند اما در حوزه های دیگر فعالیت می کنند و قوه قضاییه باید به این مسئله ورود کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن براتی زاده روز یکشنبه در بازدید سرزده از سه حوزه قضایی جاجرم، گرمه و شوقان با انتقاد از مستقر نبودن برخی وکلای دارای پروانه وکالت در  مناطق پیش بینی شده گفت: برخی وکلا برای انجام فعالیت در شهرستان های دورافتاده پروانه دارند اما در حوزه های قضایی پیش بینی و تعیین شده مستقر نبوده و دفاتر فعال ندارند.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی افزود: دستگاه قضایی به این امر ورود پیدا می کند و این وضعیت ساماندهی می شود.

وی اظهار کرد: وکیلی که از سهمیه یک شهرستان دورافتاده و محروم برای اخذ مجوزبرهی وکالت استفاده کرده و در حقیقت  پروانه وکالتش مربوط به آن شهرستان و برای خدمت به مردم آن جا در نظر گرفته شده، نباید در جای دیگری کار کند.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: این امر سبب تضییع حقوق دیگران می شود و ما نیز در دستگاه قضایی به جد در این حوزه ورود پیدا می کنیم.
شوراهای حل اختلاف در جاجرم ۶۴ درصد و در شوقان ۶۰ درصد پرونده ها را به سازش رساندند.
براتی زده همچنین با اشاره به اینکه میزان صلح و سازش در حوزه قضایی گرمه ۴۱ درصد  است گفت: میزان سازش در پرونده های این شهرستان نسبت به دور قبلی بازدید ها افزایش یافته است.
خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha